INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, April 14, 2009

MENANTI 18 APRIL


Masa ini diwarong kopi dirancangan Felda hangat memperkatakan dan mempersiapkan untuk meraikan kepulangan PM Dato'Sri Najib Tun Razak kembali kePekan.

Semua program dan iktiviti dirancangan banyak yang dibatalkan kerana semua peneroka akan hadir lapangan terbang kuantan atau ke Pekan atau hadir disepanjang jalan antara Kuantan dan Pekan untuk sama-sama menyambut PM baru dari negeri Pahang dan Ahli Perlimen Pekan.


Lain pula ceritanya dan berbeza suasana dikampong....diwarong kopi apabila kita ajukan soalan 18 april rata-rata bersikap negetif.

Memang benar FELDA adalah kubu kuat PM kita

Kekadang saya buntu untuk perfikir..JENERASI KEDUA FELDA rata-rata masih sokong PM baru kita...walau pun diri mereka sendiri dalam keadaan terlalu daif,bukannya daif,ini dua perkara yang berbeza.

Duduk masih lagi dengan mak ayah..tak ada rumah...kerja tak menentu ...susu anak atok kena beli.. masih Umno macam tu juga.....
Yang berniaga kecil-kecilan pula tumpang tapak kedai dengan peneroka......,sewa kedai dengan peneroka...dengan kedainya yang amat daif...kalau dibandingkan dengan setingan saya rasa cantik lagi kedai setingan di KL .

tak percaya datang kerancangan Felda.....

Kalau saya menjadi ketua CAw.Umno atau Pemuda lebih baik terjun sg Pahang jer.....kalau tak membela jenerasi kedua ini....

Dalam perkara ini saya nampak kerana semuanya nak senang dari semua segi dan lepas tangan tidak mahu bertangung jawab pada diri sendiri dan keluarga ....Pada agama lagi lah jauh sekali......

Tapi..yelah....Umno ...memang macam ini.......
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong