INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Ahad, Ogos 23, 2009

lanjutan H1N1

Aku copy dari keratong-oh keratong
Apa yang ingin aku perkatakan di sini adalah tentang sumbangan sosial daripada syarikat2 korporat dalam membekalkan topeng muka kepada pelajar2 terutama di luar Bandar…
Dalam berita aku baca kalau tak silap kerajaan/kementerian pelajaran memperuntukan 2.6 juta ringgit untuk membekalkan topeng muka,alat pembaca suhu badan…dan peralatan mencucu tangan ke sekolah2…TAPI…aku rasa bantuan ini tidak sampai ke sekolah2 yang terletak dipedalaman….mungkin hanya sampai di bandar2 sahaja…



Di kawasan luarbandar/pedalaman ini memang sukar untuk mendapat bekalan penutup muka tersebut…maklumlah mana ada dijual dikedai2 runcit…Pelajar hanya mengharapkan ikhsan guru2 atau ahli keluarga yang turun kebandar/pulang bercuti dikampung untuk mendapat topeng tersebut..
Berbalik pada persoalan tadi…sepatutnya syarikat2 besar boleh menaja…membekalkan peralatan yang tersebut kepada sekolah2 luarbandar tersebut…Bukan pun melibatkan perbelanjaan yang besar…berbanding dengan keuntungan yang diraih..Anggap sahaja sebagai sumbangan sosial..

komen aku...
Ya..... sunguh......tak perasan selama ini.......
Saya berpendapat dia tak bagi sumbangan kerana YB tak minta atau tak suruh...kerana kalau YB suruh ganbar dia keluar dalam surat khabar...he....he....kah....kah....
begitulah adanya....

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong