INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.WHATSAPP 0139609230

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Ahad, Oktober 18, 2009

MUDAHNYA MENCARI DUIT ( FELDA )

Pagi tadi kawan minta tolong bukakan Web Felda Holdings BHD tolong isi borang pendaftaran kontraktor...katanya kalau kontraktor yang ada hati nak buat kontrak dengan Felda mesti berdaftar dengan Felda Holdings dan Felda Holdings mengeluarkan sijil dengan bayaran RM50.00 setahun.Kalau tidak ada sijil dari Felda Holdings ,Felda tak akan layan tendar kita ...katanya...
Wah ...senangnya syarikat gergasi nak cari duit zaman sekarang ini.
Saya yang peneroka ini nak tanya ...Felda Holding ni ...kepakaranya macam IEE dalam bab letrik ke ? atau macam CIDB dalam bab keselamatan....?
Kalau kerajaan mengeluarkan syarat dengan ujudnya SSM dan PKK untuk kontraktor..
Felda juga mengeluarkan syarat mesti ada sijil dari Felda Holdings...Walau pun ada SSM dan PKK kontraktor tetap tak akan layan dan boleh bla.....

PM pula mencanangkan seluruh dunia slogan " 1MALAYSIA"
Felda seolah-olah nak buat asing....dari kerajaan.

Kontraktor memang tak akan pertikai dengan RM50.00 ..ia terlalu sikit bagi dia tapi apa rasionalnya dengan sijil tersebut..?..

Natijahnya Felda nak cari wang mudah....

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tujuan felda suruh kontraktor daftar dengan felda adalah untuk nak tau latar belakangg syrkt kontraktor tu..nak tau hasil kerja kontraktor tu bagus ke tidak..nanti kalau main bagi je tender entah2 kontraktor kuat tipu orang, hasil kerja pun x kualiti..peneroka macam awk juga yang bising...jangan sentiasa pandang negatif

gayapeneroka berkata...

tanpa nama ...........tak perlulah dengan bayaran RM tu...profile kan ada.....dalam profile semua lengkap...saya pun bekas kontraktor...tiga tahun sebelum pun ada senarai kerja-kerja,peralatan,dan kewangan,...

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong