INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.WHATSAPP 0139609230

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Ahad, November 15, 2009

ORANG MASJID

Serba salah aku nak tulis artikal ini.....tapi demi untuk kita berfikir bersama aku gagahkan juga menulis.....semoga ia menjadi pedoman dan pengajaran kita.....jangan kutuk aku...

Minggu lepas sedang leka minum dan borak di kedai ... Terdengar suara dikalangan yang ada dalam kedai "Alah...ngapa susah-susah...... buat jer tahlil ...orang masjid mesti ramai datang punya...puak tu ....kalau bab makan mesti celapak ...."

Dikalangan yang ada disitu memang dah tau dia tu ( yang bercakap ) memang tak pernah pergi masjid.... ..jumaat pun "jarang-jarang".

Celuparnya ..............

Terkedu seketika ...marah pun ada....
tapi fikir lama-lama......memang pun........

Pernah semasa pilihan raya yang lalu seorang peneroka yang tak pernah pergi masjid dan tidak pernah menjadi ahli PAS membuat kenduri kesyukuran kerana diterima menjadi ahli UMNO..... penuh orang masjid datang bertahlil dan berdoa....

Pernah juga satu ketika Imam datang untuk membaca doa kerana membuka pusat snooker...mujurlah masa itu ada hamba Allah menghalang ........


Yang saya nak cerita ialah berkaitan simulut celupar tadi ......sebenarnya dia bercakap mewakili 3/4 peneroka rancangan .....

Apa yang ada dalam fikiran 3/4 peneroka tadi ...?...

Saya berfikir sesekali kita harus ajar pada orang-orang yang tak pergi masjid ni....... kalau ada...tahlil atau sebagainya ...kita tak payah pergi ....Dengan tujuan yang baik agar sesekali mereka ni jenguklah masjid......

Mesti ada pembaca bercakap .."kena pergi juga ...kita dekat dengan dia agar dia ikut kita kemasjid...."

Sebenarnya ayat tu...dah 25 tahun dulu...kita cakap...tapi...

........................"LAGU TU LAH JUGA"........................



Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sangat tidak suka dgn post anda ini.

"Jangan sekali-kali kalian menjadi seorang pemfitnah, baik qattaat maupun nammaam. Sebab pemfitnah itu telah diharamkan oleh Rasulullah Saw. untuk masuk surga. Pemfitnah termasuk seburuk-buruk makhluk Allah di atas muka bumi ini."

Pihak yang anda 'kata' itu adalah orang masjid. Masjid itu rumah Allah. Allah sangat mengasihi hambaNya yang ke masjid, hatta seperjalanan, sedikit tenaganya diguna ke masjid, sebesar besar pahala ia dapat darinya.

"Sekotor-kotornya manusia dan sejahat-jahatnya manusia, pintu
ampunan Allah terbuka lebar. Sentiasa ada pintu kembali ke jalan
kesucian dan kebaikan."

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong