INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, Disember 01, 2009

LADANG ORANG - TEMPAT ORANG

Hari ini saya sekeluarga pergi Kuala Lipis ada bicara kes Tanah diPejabat Tanah dah selesai pergi Felda Lembah Klau rumah abang...oleh kerana saya ini minat dengan pertanian ..maka tumpuan saya Edible garden......
Inilah pokok pemberian dari Felda yang peneroka K.Klau terima ( antaranya )





Semalam Saya pergi Muazam Shah Masuk Ladang Eksklusif ada kerja sikit ...tenguk pokok sawit ...kesihanya ....tak berbaja ...banyak kurus ..pokok dah usia 8 tahun tapi masih bersulam lagi.....
Kalau dibandingkan dengan Felda ...Felda Baik sikit.....
LADANG EKSKLUSIF





Lalu ladang Faiz Holding baru taman ...sejuk mata memandang ...dengan pokok subur ...dipenuhi pokok kekacang....kalau dibandingkan dengan Felda ...huuuu...jauh....bezanya......
Felda cantik atas kertas jer....
LADANG FAIZ HOLDING






Lepas tu.... lalu ladang Sawira ...sedang proses tebang pokok.....juga sejuk mata memandang....pokok dicincang mengikut sukatan....sempat saya tanya seorang pekerja disitu...."mengapa cincang halus-halus..."Seorang lagi jawab .."kalau tak ikut sekatan dia tak bayar...itu yang kita takut..."
Saya jawab....".tempat saya ..tak cincang pun kena bayar..."
"ha..?... (terkejut )
LADANG SAWIRA






Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong