INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Ahad, Disember 27, 2009

LAGI ISU ENGIN JET HILANG

Dalam kes enjin jet hilang saya tertarik dengan artikal dari Military af Malaysia

8. Seorang pegawai berpangkat Mejar, menubuhkan sebuah syarikat dan membawa pulang peralatan merbahaya termasuk sistem avionik misil untuk dibaiki di rumah dan kemudian membuat tuntutan bayaran dari kerajaan melalui syarikat yang bertindak sebagai camouflage tindakan jahanamnya itu.

13.Umum tahu pembelian peralatan tentera menjanjikan komisyen kepada para pegawai tentera ini dan mereka lebih mahir dalam selok belok nak "songlap" duit kerana orang-orang politik macam Najib Tun Razak hanya berada sementara dalam Kementerian Pertahanan, sedangkan segelintir para pegawai tentera yang nakal ini akan berada lebih lama.

18.Ada khabar angin enjin tersebut dijual kepada Iran dan Venuezela (semua musuh AS ni), itu saya tidak tahu tetapi Iran memang tidak mendapat bekalan alat ganti untuk jet F-5E ini kerana dilarang oleh undang-undang antarabangsa.

19.Amerika Syarikat mengambil langkah bijak, selepas memencenkan sejumlah besar jet F-14 Tomcat pada tahun 2006, negara itu mengambil keputusan untuk merungkaikan peralatan enjin dan avionik pesawat itu supaya tidak jatuh ke tangan Iran.

20.Pencennya F-14 juga akan menyukarkan peralatan alat ganti jet tersebut berkembang kerana hanya dua negara sahaja yang pakai F-14 iaitu AS dan juga Iran, selagi wujud jet pejuang model lama seperti MIG-21 dan F-5E, selagi itu lah permintaan untuk alat ganti meningkat.

LEBIH LANJUT LAYARI DISINI
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong