INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Selasa, Januari 26, 2010

ANTARA DUA ZAMAN

Hari isnin yang lepas ahli blog datang jumpa, ajak pergi ladang katanya nak ambil gambar ladang kerana ladang semak..."Mar...ko ketua blog tahu tak ladang kita semak..?"...saya jawab .."tau...tapi tak lah semak melampau..."
"Ha...hari ini aku nak ambil gambar dan ko tolong cuci kerana aku nak bagi pada Bos Besar Felda..."katanya.
"husss....gawat gayanya ni...." dalam hati ku....
Rumusanya inilah gambarnya perbezaan antara tahun 2008 dengan tahun 2010. pada tempat yang sama atau ladang sama.

Tapi kalau fikir lama-lama...memanglah ....ladang usia 1-3 tahun memang mudah naik rumput





atas anak benih sawit masih lagi menyulam walau pun dah hampir tahun lima.....nak buat macam mana benda dah berlaku......kena sulam jugalah ...tak sulam kang...pokok tak cukup.......
"hantam sajalah labu..!."

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

LKTP1436 berkata...

Yah tu dia......

gayapeneroka berkata...

ENTAHLAA......

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong