INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Rabu, Februari 24, 2010

"BETAPA ZALIMYA YANG BERKENAAN DALAM FELDA PADA PENEROKA"

Konvensyen Peneroka sudah berlalu.....Pada mulanya saya tak nak ulas dalam blog ini ...tapi kerana banyak suara-suara dikalangan peneroka dan pentakbiran selepas itu ...maka niat dihati untuk mendiamkan diri tak menjadi.
Pada yang lalu saya ada mengeluarkan artikal yang berbunyi...
dan kali ini ia berkumandang dalam dewan di Temin antaranya ungkapan yang saya dengar Y.M .Alias menitiska air mata apabila melihat Felda sekarang dengan keadaan hutang yang ada ....berbeza semasa beliau menerajui dulu....dengan keuntungan berbilian....
Minggu lepas sahabat dari Kota Gelanggi 1 bercerita bahawa YB Tan Aminudin mempersoalkan kehakiman dalam isu kemahang 3.
Dan hari ini dalam rancangan Felda ketua-ketua blok bercerita dengan penuh semangat dikedai-kedai kopi bahawa kemenangan peneroka kemahang 3 adalah kerana peguam Felda tidak hadir...dan sekiranya peguam Felda hadir jangan mimpi nak menang peneroka kemahang 3 ini.
Saya tanya semula pada mereka dari mana berita ini awak dapat ...katanya ia baru terima taklimat dari pehak atasan dalam mesyuarat JKKR.....Oh...rupanya salah aku juga kerana saya tak hadir dalam mesyuarat JKKR bulan ini...
Masa ini saya tak dapat maklumat yang terperinci berkaitan taklimat dalam JKKR dari pehak Felda.....dan sekiranya saya dapat saya akan siarkan dalam blog ini...

Ulasan saya yang ringkas ini...hanyalah ...
Betapa zalimnya yang berkenaan dalam Felda pada peneroka seluruh Malaysia ...sebab kerana merekalah duit peneroka terpaksa di bayar pada peneroka kemahang 3 ini.
Sekiranya mereka datang dalam perbicaraan tempohari sudah pasti wang tidak akan mengalir kesana......
Sepatutnya Felda dakwa mereka ini kerana mengkianat dan merugikan peneroka....
itu pun sekiranya benar dakwaan pehak felda ini...
Tapi sudah dunia tahu ...hanya segelintir peneroka saja masih bengong ......

Artikal akan datang saya akan siarkan rakaman berkaitan dengan isu peneroka kemahang 3 ini dari pehak peguam peneroka semoga semua orang faham ....

Dan saya akan memperkatakan isu Anak dan permasaalahan peneroka kerana saya sayang kan Felda.
"saya sayangkan felda ...tapi saya benci tangan-tangan politik dalam felda"


Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong