INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Sabtu, Mei 15, 2010

ARTIKAL MENARIK UNTUK DIFIKIRKAN

Kita sebagai rakyat Malaysia mesti tahu banyak isu yang berkaitan Negara kita dan mari kita fikir bersama ...

Berfikirlah secara matang ....jangan berfikir masaalah kepartian sahaja....

berfikirlah secara pro dan kontra........

"Adakah Negara Kita Ada Masaalah?"

3. Saya sendiri sebenarnya tidak tahu mengenai kemampuan negara dalam membangunkan program nuklear tempatan sendiri tetapi saya difahamkan satu pasukan yang diketuai oleh seorang anak tempatan (orang Negeri Sembilan) akan bergerak ke China untuk mendapatkan kepakaran dan teknologi nuklear pada Jun ini.

4. Yang anehnya pasukan ini terdiri dari pihak swasta, itu memang pelik kerana bukan wakil dari Agensi Nuklear Malaysia.

12.Sebagai contoh, kadang-kadang kita mendapati jumlah harga yang dibayar untuk membeli sesuatu jenis peralatan tentera sangat mahal dan mencecah berbilion ringgit.

13.Yang peliknya, walaupun kerajaan dikritik dan ditohmah dengan pelbagai tuduhan (mungkin ada yang betul mengenai rasuah dan penyelewengan), pembelian mencecah bilion ringgit ini tetap berlaku.

14.Pernahkah kita fikir, harga berbilion ini termasuklah pembelian ke atas blueprint sistem pertahanan itu sendiri dan ini benar dalam kes pembinaan kapal ronda generasi baru, NGPV kita.


15.Pernahkan kita fikir, harga berbilion ini kerana jumlah yang dibeli sebenarnya sekali ganda dari yang diumumkan dalam akhbar, dalam kes ini saya merujuk kepada sistem roket berganda Astros II kita.

16.Anda benar-benar percaya, Malaysia cuma beli 18 sahaja hehehe, Malaysia beli peluru roket SS-80 untuk Astros pun ramai yang tidak tahu tetapi saya sudah menyaksikannya.

......--------------------_________________--------------------.......

24.Kepada PKR, cuba lagi dan jangan putus asa....cubalah sebelum 2017, ada orang-orang tua yang kasyaf yang saya temui, depa ni kata PKR akan dibubar pada tahun itu selepas Anwar Ibrahim ditolak rakyat, entahlah saya pun tidak tahu. Bab-bab alam ghaib ini seram saya nak dedahkan......itu belum masuk bab kiamat, bab dajal, bab orang duduk dalam bumi lagi...

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Quantum Metal Consultant berkata...

Tahniah dan syabas, blog yang berinfomasi dan menarik.

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong