INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Rabu, Mei 12, 2010

Cerita dari Tg Karang

Seorang sahabat mengadu pada saya

Dialah juga AJK Pas Chini…

Baru balik dari kampong Tg Karang….Jenguk orang tua….

Katanya ..

“Kampong saya dah bertukar nama menjadi Kg .Ampangan”

“Tok Sidang dari orang kita juga ..”

Apabila keluarganya beritahu “dia” jadi tok sidang gembira sangat…kerana dia mengenali antara satu sama lain…

Allah menentukan segalanya…maka bertemu mereka dikedai kopi….

Allah juga menentukan sebaliknya …..

Mengapa “dia” tidak mengenali aku ..?

Mengapa “dia” tidak menjawab teguran aku…?

Mengapa “dia” tidak memberi senyuman pada aku ..? sedangkan aku memberi senyuman padanya…

Maka macam-macam perkara dia cerita pada saya….

maklumlah marah….

“Dia” dah berubah…la…

“Dia” kaya memdadak la…..

Bla….bla….bla….

Dalam andaian saya……

Saya hanya dapat menjawab

“Dia orang hassan ali kut…..

Pilihan raya akan datang PR akan kalah …tapi dia tetap jadi tok sidang….”.

Kawan saya pandang saya dengan pandangan tajam….”maksud kau.????

“Hanya aku saja yang tau……”

end

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong