INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Jumaat, Mei 21, 2010

SAYA SETUJU AMBIL KEMBALI LADANG DARI FELDA ( SIRI 1 )



  1. Pada 6 bulan yang lalu saya membuat kerja-kerja wairing di Felda Chini 01..Tuan rumah tak ada kerja luar hanya memberi tumpuan kerja di ladang sahaja. Kebetulan semasa saya membuat kerja ….tuan rumah baru saja menjual hasil ladang…. Antara suami isteri berbincang …antara yang saya dengar..”pendapatan jualan pusingan pertama kali ini tidak memuaskan kerana sudah menurun….”kata sisuami pada si isteri..

Semasa saya rehat minum saya bertanya berapa tan jual hari ini..? dia jawab “tak macam bulan lepas ..dapat RM6,000.00 jer…

  1. Pada minggu lepas saya buat kerja di salah sebuah rumah Felda Chini 01 …ayat yang hampir sama juga saya dengan tetapi berlainan orang ….

  1. Baru sebentar tadi saya sembang dengan peneroka Chini 04 ..antara sembangnya katanya… “kalau ladang saya serah felda... sama juga dengan saya terjun dari tingkat 18 …macam cerita di TV tadi…”sebabnya katanya ..”sekarang saya dapat RM 5,000.00 sebulan mengapa harus saya membuang rezeki itu ?...dan mengagong-agongkan RM 1500.00 …”Awak terima RM1500.00 …berseh RM700.00-1100.00 sahaja …..Saya dapat RM 5000.00 tolak upah semua….. berseh dapat RM4000.00…”

  1. Dalam siri 1 ini ..

Buat lah alasan macam mana pun… usahakan agar kita dapat kembali, ladang dari felda…..

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong