INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Sabtu, Mei 01, 2010

TAYAR sudah ditembak, kereta sudah terbabas. polis tidak puas hati lagi?

- TAYAR sudah ditembak, kereta sudah terbabas. polis tidak puas hati lagi? bagaimana aminulrashid seusia 15 tahun boleh ditemui mati ditembak polis? semoga pembunuhnya dilaknati allah!

- Sebelum ini, seorang wanita juga alami hal yang sama, wanita itu cedera parah dan mendakwa lima kali ditembak tetapi tidak mati!

-Kasih sayang, ajal maut, kuasa tuhan, ya. (gua tidak pertikai kuasa tuhan, gua tidak pertikai `kuasa' polis tetapi kenapa ada polis salah guna `kad kuasa'?)



NOTA :aminulrashid adalah cucu saudara emak mentua gua. ditembak mati polis isnin malam, selepas pulang bersama rakan dari menonton perlawanan bola sepak. dan rakannya itu anak pegawai polis!

PYANHABIB http://abdullahjones.blogspot.com/2010/04/kata-pyanhabib.html


Pada mula aku tak nak memperkatakan bab ini kerana pehak polis dah bagi ”warning” tapi ia dah menjadi hak rakyat untuk diperkatakan dimana-mana pun ….
dikawasan Felda juga perkara ini diperkatakan dikedai-kedai kopi…
Mungkin pandangan saya ini ada sesetengah kawan marah….tapi ini pendapat saya dan ini hanya pendapat sahaja.

Pada pendapat saya perkara seperti ini kerana angota polis tersebut tidak tahu certa organisasi ”polis diraja malaysia”dan tugas-tugas polis yang tidak sama...Polis ini mungkin dipengaruhi dengan cerita-cerita movie dan TV.
Saya berpendapat yang menjadi rakyat marah adalah kerana pehak polis melindungi polis walau pun dimata rakyat salah ia tetap dilindungi.
Saya berpendapat cara untuk memulihkan imag polis dimata rakyat adalah dengan cogankata ”kerja ikut garis panduan” dan ”setiakawan apabila tidak melakukan kesalahan”
Kita tahu apabila polis atau rela atau pencegah maksiat umpamanya...setiap kali membuat serbuan mesti sudah tahu sekurang-kurangnya 1hari atau 1 minggu sebelumnya. dan ia sudah dikenal pasti....
Adakah dalam kes ini ia sudah dikenal pasti.??????????..........
”Polis Diraja Malaysia tidak bersalah”
”Yang salah ialah orang yang kerja tidak ikut garis panduan kerja dan orang-orang yang setia kawan tak kira salah atau tidak....”
Tak percaya...????...berhentikan dia orang ini........
Pasti !!...PDRM akan disegani semula........
Siapa dia orang-orang ini...!!...
Entah...saya pun tak tahu.....
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong