INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Rabu, Jun 23, 2010

INIKAH PELAN POLITIK KITA ?


KUALA LUMPUR, 22 Jun: Di tengah-tengah cerita bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin bersama 100 ulama akan menyertai Umno Jumaat ini, beliau bersama rakannya, Dr Juanda Jaya yang kini Mufti Perlis menyifatkan BN bohong dalam mengaitkan mereka dengan kumpulan pengganas.

Dakwaan ini dibuat kedua-duanya dalam satu kenyataan bersama yang diberikan tajuk "Mengapa Kerajaan BN Berbohong?" bagi mengulas langkah kerajaan BN yang cuba mengaitkan isu ancaman pengganas di negara ini dengan mereka berdua.


Empat yang didakwa ada kaitan dengan Wahabi oleh ILIM, Shahidan,
Asri, Juanda dan Abdul Hadi

Sahibus Samahah Dr Juanda Jaya adalah Mufti Kerajaan Negeri Perlis, Ahli Fatwa Kebangsaan, kini Visiting Fellow Oxford Universiti Dr Mohd Asri Zainul Abidin pula adalah Bekas Mufti Perlis, Ahli Majlis Agama Islam Perlis dan kini Pensyarah Pengajian Islam USM.

Kedua-duanya mengulas laporan yang mengaitkan mereka berdua, Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi Awang, bekas MB Perlis Datuk Seri Shahidan Kassim dan JIM dengan pengganas.

Kaitan itu dibuat dalam satu taklimat keselamatan negara anjuran Polis dan diberikan oleh Zamihan Mat Zain dari Institut Latihan Islam Malaysia (ILIM) yang diadakan di Bukit Aman 21 Jun lalu.

Sebelum ini, Presiden PAS juga menafikan dakwaan beliau terlibat dengan kegiatan yang didakwa itu.

Setiuasaha Agung Umno sebelum ini mendakwa, Dr Asri akan menyertai Umno Jumaat ini bersama dengan 100 ulama lagi.

Dr Asri dan Dr Juanda berkata, apa yang didakwa oleh banyak pihak, terutama parti pembangkang bahawa isu keselamatan negara yang membabit ancaman pengganas yang digembar-gemburkan oleh pihak kerajaan adalah permainan politik, nampaknya mempunyai asas yang kukuh.

"Kerajaan Pusat kelihatan memperjudikan isu keselamatan negara yang diada-adakan untuk kepentingan tertentu," kata kenyataan bersama itu.

Buktinya, kata mereka, laporan Malaysiakini pada 22hb Jun 2010, yang menyatakan bahawa dalam satu taklimat keselamatan negara berhubung JI (Jamaah Islamiah) di Bukit Aman pada 21 Jun, yang dihadiri oleh Menteri, Timbalan Menteri dan TNC-TNC seluruh negara.

Penceramah yang diundang oleh pihak polis Zamihan Mat Zain dari ILIM telah mendakwa dengan satu dakwaan yang sangat jahat iaitu Presidan PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, Datuk Seri Shahidan Kassim, mereka berdua berdua dan ramai lagi tokoh masyarakat dikaitkan dengan Wahabi dan pengganas JI.

Pertubuhan JIM pula dikaitkan dengan rangkaian pemikiran radikal di Timur Tengah.

"Dakwaan ini sangat jahat dan jelas sengaja diada-adakan" kata kenyataan bersama mereka berdua.

"Rakyat Malaysia mengenali pemikiran kami yang sentiasa menyeru kepada Islam yang progresif, keharmonian kaum dan agama, menentang sikap fanatik dan apa sahaja bentuk kekerasan pandangan.

"Isu-isu kami bawa selama ini sentiasa mendapat perhatian semua agama dan kaum kerana mempamerkan Islam yang “tolerance” dan berpaksikan kesesuaian hidup masyarakat yang serba rencam. Hal ini boleh dirujuk dalam berbagai tulisan dan kenyataan kami," katanya.

Justeru itu, kedua-dua berkata, Zamihan dan polis wajib bertanggungjawab atas fitnah ini.

"Bagi kami YB Presiden PAS Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sama sekali tidak wajar dikaitkan dengan keganasan. Beliau ialah bekas MB Terengganu. Mengetuai sebuah parti politik tanahair sejak sekian lama. Ini melambangkan penghormatan beliau dan partinya terhadap amalan demokrasi dan hak kebebasan rakyat. Tuduhan terhadap beliau telah menghina sebuah parti politik yang selama ini melalui lunas-lunas sistem demokrasi negara ini. Sekali lagi, Zamihan dan polis perlu bertanggungjawab terhadap fitnah ini," kata kedua-duanya.

Mereka juga membela Datuk Seri Shahidan Kassim.

"Bekas MB Perlis dan kini Ahli Majlis Tertinggi UMNO. Naib Presiden PERKIM, Malaysia dan akvitis berbagai kebajikan rakyat. Layakkah orang seperti ini dituduh mempunyai kaitan dengan pengganas. Nampaknya UMNO dan BN sanggup membunuh rakan sendiri dalam memperjudikan kepentingan politik tertentu," kata mereka.

"Adapun JIM kami tidak mempunyai maklumat yang banyak mengenai mereka. Namun, kami percaya mereka bukan pengganas dan tidak layak dikaitkan dengan tuduhan jijik itu. Sebagai NGO, mereka mempunyai sumbangan kepada negara yang patut dihargai," kata mereka lagi.

Sehubungan itu, mereka mendesak pihak polis memberikan penjelasan kepada rakyat terhadap fitnah rambang ini.

"Siapakah Zamihan sehingga dia digunakan oleh pihak polis untuk membuat agenda jahat ini? Polis sepatutnya menyiasat beliau ini dan hubungannya dengan mentor yang selalu dirujuk kepadanya iaitu Hasan al-Saqqaf.

"Hasan al-Saqqaf yang terkenal suka menyesat dan mengkafirkan sesiapa yang berbeza pandangan dengannya itu, kini terbabit dengan isu keselamatan negara Jordan," kata mereka berdua.

"Jika pihak polis tidak menafikan dakwaan Zamihan ini, bererti pihak polis yang dikuasai oleh Menteri Keselamatan Dalam Negeri seakan sengaja menabur fitnah yang tidak berasas," katanya lagi.

Dengan ini, kata mereka, apa yang disebut oleh beberapa tokoh masyarakat seperti SM Idris dan pihak Pakatan Rakyat bahawa isu ini tiada asasnya kelihatan benar.

Bahkan ia berkemungkinan besar mainan politik kotor kerajaan yang memerintah untuk mengalihkan isu-isu tertentu.

"Dengan ini, kami menafikan sekeras-kerasnya tuduhan ini dan mengingatkan rakyat bahawa mana-mana pemerintahan atau parti politik yang sanggup memperjudikan isu keselamatan negara untuk kepentingan tertentu adalah sebuah pemerintahan yang tidak bertanggungjawab. Pemerintahan yang menggunapakai kaedah tipu muslihat, berbohong, menggadaikan maruah orang lain untuk kepentingan sempit, mencemarkan hak rakyat dan memanipulasikan isu keselamatan negara adalah amat merbahaya bagi sesebuah negara yang harmoni," tegas mereka berdua.

Di samping itu, mereka menyeru setiap lapisan rakyat agar menolak segala bentuk keganasan sama ada berupa tindakan ataupun pemikiran. Dan juga sekali lagi menyeru agar tidak mendokong pihak yang memperjudikan keselamatan negara demi kepentingan sempit.

Atas - Artikal asal dari anak sungai derhaka
Bawah - Artikal asal dari Topeng Perak
Oleh sebab UMNO/BN tak pernah bertimbang-rasa dalam melakukan semua perkara yang melibatkan rakyat dan juga Pakatan Rakyat, maka aku sebagai rakyat pun terpaksa mengikut "arus perdana" iaitu apa-apa yang datang dari UMNO/BN atau "kuncu-kuncu"nya akan ditafsir tanpa timbang-rasa. apa sahaja yang datang dari UMNO/BN atau "kuncu-kuncu"nya, pasti tersembunyi "agenda jahat".

Ini jugak berlaku dalam mentafsir kenyataan terlewat KDN tentang wujudnya apa yang dipanggil "Gerakan Terorisme" di pusat-pusat pengajian tinggi dan ianya dikatakan mempunyai rangkaian dengan Jemaah Islamiah (JI) dan juga ajaran Wahabi, salah 1 ajaran yang rapat dikatakan banyak dipelopori oleh kegiatan Pengganas.

Bukti..? "belum ada bukti"... tapi kita "yakin" ianya wujud. kenyataan "cerdik" - tak nampak taik, tapi yakin ada taik. dari dulu, kini dan selamanya, tahap mentaliti Pemimpin Negara Malaysia pun tahap "taik" je bagi aku. sebab tu makin hari, negara makin hancur.

Mana ada negara lain yang ditadbir oleh taik..? sebusuk-busuk jamban pun pentadbirannya bukan taik.

"Dakwaan" - Serampang 2 Mata, Ada Udang sebalik Batu

Dakwaan yang KDN keluarkan bagi aku bersifat "serampang 2 mata". ada "plan 1" dan ada "plan 2" dan "plan 3"... kemungkinan besar ada "Master Grand Plan" sekiranya ke 3-3 plan tersebut gagal dilaksanakan, apa "Master Grand Plan"nya tak sampai ke pemikiran aku lagi.

Plan 1 ialah cubaan mewujudkan keadaan tidak stabil sesama agama di Malaysia. sebab itu kenyataan pertama yang keluar ialah "adanya gerakan bawah tanah" yang sedang merancang serangan keatas 2 Pusat Aktiviti Agama iaitu kuil Dewi Kuan Yin (Budha) di Air Itam serta berhala Dewa Murugan (Hindu) di Batu Caves.

Memacakkan berita didada akhbar akan adanya rancangan dari pihak pengganas untuk menyerang 2 Pusat aktiviti agama ke-2 teramai di Malaysia pasti akan menimbulkan "persepsi" yang kurang baik sesama penganut agama "sekiranya" para penganut 3 agama utama negara ini "kurang bijak".

Kalau tak kena gaya, Hindu pandang Islam semacam, Budha pun pandang Islam semacam. tiba-tiba Islam yang selama ni kita tahu ialah agama yang dijunjung dan juga agama rasmi di Malaysia, jadi 1 agama jahat, agama pengganas, agama ekstrimis.

Kenyataan yang dibuat oleh KDN langsung tak de beza dengan kenyataan-kenyataan ejen-ejen Zionis sebelum ini iaitu - Islam agama Pengganas. mengambing-hitamkan agama sendiri demi survival politik adalah 1 perbuatan paling "Iblis" dalam dunia ini. tergamak seorang penganut agama Islam, menggunakan agama demi survival parti politiknya iaitu UMNO/BN.

Hishamuddin Tun Hussein Onn kena jawab "keiblisannya" terhadap agamanya sendiri di akhirat esok dan kita di Malaysia patut bersyukur kepada Allah atas kurnianya yang Esa memberikan kita penganut-penganut agama masing-masing baik Budha, Hindu dan lain-laian yang bijak, tidak seperti penganut *kepercayaan "UMNO".

p/s - *Kepercayaan "UMNO" ialah 1 kepercayaan khurafat yang telah subur di Malaysia sejak peristiwa 13hb. Mei, 1969 dimana penganut-penganut kepercayaan ini percaya dan "taksub" bahawa dalam apa-apa pun hal baik dunia mahupun akhirat - hanya UMNO sahaja yang mampu dan penganut kepercayaan khurafat "UMNO" ini juga ditagih supaya "bersyukur" kepada UMNO atas kehidupan, kesenangan dan semua yang baik di Negara Malaysia.

Plan 2 ialah timbulkan kekacauan di 2 Negeri utama yang menjadi "Lubuk Duit" atau "Pusat Ekonomi" Semenanjung Malaysia.

Kenapa "pengganas" pilih Selangor dan juga Pulau Pinang..? untuk pusat aktiviti agama Hindu mungkin kita boleh paham "pengganas" akan bertumpu di Batu Cave dan "kemunasabahan" tu ada la sikit (nak capai tahap "munasabah" kena pakai kepala hotak UMNO... lagi bagus kalau pakai "kepala lutut").

Yang herannya, kenapa "pengganas" tak pilih untuk serang Patung Sleeping Budha tak pun Patung Budha Bersila tak pun Patung Budha Berdiri dekat Kelantan yang lebih jadi tumpuan penganut agama Budha..? kalau pakai "kepala otak jumud" ataupun "kepala lutut UMNO", tempat-tempat tu memang nak dihapuskan sebab kata UMNO, ianya "mencemarkan" Serambi Mekah.

Jawapan paling mudah ialah - *"pengganas" tak pernah rancang untuk serang mana-mana pusat aktiviti agama tersebut. yang *"pengganas" rancang ialah "merampas kuasa" macam yang pernah berlaku di Perak. rampasan kuasa boleh dilakukan melalui pengisytiharan "Darurat", nak isytihar "Darurat" tak susah, timbulkan isu sensitif contohnya "pengganas nak serang Tok Kong"...

Sekali lagi kita di Malaysia patut bersyukur kepada Allah atas kurnianya yang Esa memberikan kita penganut-penganut agama masing-masing baik Budha, Hindu dan lain-laian yang bijak, tidak seperti penganut *kepercayaan "UMNO".

p/s - *Kepercayaan "UMNO" ialah 1 kepercayaan khurafat yang telah subur di Malaysia sejak peristiwa 13hb. Mei, 1969 dimana penganut-penganut kepercayaan ini percaya dan "taksub" bahawa dalam apa-apa pun hal baik dunia mahupun akhirat - hanya UMNO sahaja yang mampu dan penganut kepercayaan khurafat "UMNO" ini juga ditagih supaya "bersyukur" kepada UMNO atas kehidupan, kesenangan dan semua yang baik di Negara Malaysia.

Selangor dan jugak Pulau Pinang ialah "pusat ekonomi". "Pengganas Pusat" dah nak mampos esok lusa sebab duit dah nak habis kena bedal dekat anak-anak iblis. talian hayat *"pengganas" ialah sumber kewangan dari 2 negeri tersebut. nak harap sumber kewangan dekat Sabah dengan Sarawak memang tak boleh sebab kepala iblis Sabah dan Sarawak tak nak kongsi dengan *"pengganas" dari Semenanjung.

Silap hari bulan kalau *"pengganas" mintak lebih-lebih, kepala iblis Sabah dan Sarawak akan isytihar keluar dari BN. jawab dia makan taik je la *"pengganas" Semenanjung.

p/s - *"Pengganas" merujuk kepada KERAjaan Pusat UMNO/BN.

Ke 2-2 plan dekat atas nampak gaya tak jalan (setakat hari ni) jadi Plan ke-3 ialah kaitkan Ulama-Ulama Parti Pembangkang dan juga yang tidak sealiran dengan KERAjaan Pusat dengan aktiviti-aktiviti "pengganas".

Antara nama-nama Pimpinan Parti Pembangkang yang disebut-sebut mempunyai pertalian hubungan dengan Jemaah Islamiah (JI) ialah Presiden PAS - Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

UMNO/BN sedia maklum bahawa pengaruh Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang cukup besar di Terengganu khususnya di Marang. ingat apa yang berlaku di Memali bila Tuan Guru Ibrahim Libya diberitakan akan ditahan atas alasan terlibat dengan kegiatan "pengganas"..?

Yang ni aku tak nak ulas panjang-panjang, cukup kalau aku cakap - tak mustahil kalau khabar angin bertiup "kununnya" Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang akan ditahan, semua penyokong Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang PASTI akan berkampung di Marang sepertimana penyokong Tuan Guru Ibrahim Libya lakukan dahulu.

Hasilnya, TAK MUSTAHIL tragedi Memali akan berlaku di Marang dan inilah yang ditunggu-tunggu oleh UMNO/BN. "operasi lalang II" akan menyusul dan semua Pimpinan Pakatan Rakyat akan menikmati "hari-hari indah" menjadi "tahanan ISA".

Semua perancangan diatas dari Plan 1 hingga yang ke-3 dibuat semata-mata untuk "survival" politik UMNO/BN di Malaysia. keadaan politik di Malaysia sekarang amat-amat tidak menyebelahi UMNO/BN. tarikh untuk mengadakan PRU-13 semakin hampir tetapi apa yang berlaku sejak akhir-akhir ini amat-amat merugikan UMNO/BN.

Paling akhir ialah penderhakaan yang telah dilakukan oleh UMNO/BN melalui Syarikat Proksinya Red Carpet Worlwide (bila sebut "Worldwide" terus teringat dekat APCO Worldwide...) terhadap YMM Pemangku Raja Kelantan Tengku Mahkota.

Perancangan Jahat Pasti Ada Kelemahan

Rancangan jahat KERAjaan Pusat tersebut pasti ada kecacatannya walaupun khidmat nasihat atau pihak "consultant" datang dari syarikat bertaraf "dunia/worlwide" seperti APCO. kecacatan paling nyata dalam rancangan jahat mengaitkan Ulama-Ulama Pembangkang dan yang tidak sealiran dengan KERAjaan Pusat ialah apabila mereka mengeluarkan kenyataan bahawa "pengganas" sedang merancang untuk menyerang 2 pusat aktiviti agama Budha dan juga Hindu.

Mungkin ramai yang tak perasan kecacatan dalam rancangan ni. aku tak nak jawab tapi aku nak bagi 3 soalan yang jawapannya jelas menunjukkan kecacatan dalam perancangan jahat KERAjaan Pusat.

1. Kenapa Jemaah Islamiah (JI) merancang untuk menyerang pusat aktiviti agama Budha dan Hindu..?
2. Sejak bila Jemaah Islamiah (JI) menjadikan agama Budha dan Hindu sebagai sasaran serangan mereka..?
3. Kenapa dalam "rancangan serangan" Jemaah Islamiah (JI), tiada rumah Ibadat Kristian tersenarai sedangkan 1 dunia tahu sebelum ini Jemaah Islamiah hanya menyerang kawasan tumpuan penganut agama Kristian..?

p/s - ni "rancangan" Jemaah Islamiah (JI) atau UMNO/BN..?

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong