INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Isnin, Oktober 18, 2010

PENGAWAL KESELAMATAN KLCC INDON ( GOMELAN SAYA )

Minggu lepas pergi KLCC mengikuti anak-anak SAR Kafa Chini 04 rombongan....
Bagi budak-budak relek otak sebelum menghadapi pemeriksaan ni...
Sambil rehat di kawasan tempat air pancut duduk minum disalah satu kedai disitu pesan 3 cawan air dan 3 ketul kek bill RM41.59 sen .huss okey la tu..."murah".

Tunggu punya tunggu air tak pancut-pancut....apa hal pulak....
Security lalu dengan pakaian cantik ...putih....saya tanya air kat kolam tu tak pancut ke..?budak-budak nak tenguk..?.Dia jawab.."Ohh...itu nanti jam 12 baru pancut pak.."
La....indun jadi security pula....betul la...apa kata mazidul akmal sidik dalam blognya ..
Rupanya masaalah pengawal keselamatan asing ni tak selesai lagi di KL.

Saya ada pengalaman 6 tahun menjadi pengawal keselamatan
Kalau orang tanya saya masaalah ini....
Cepat saya jawab...patut dia orang kerja...kerana menjadi pengawal keselamatan sentiasa kena herdik ..dan tidak ada pembelaan dari segi akta dan undang-undang..pengawal keselamatan mana boleh pegang IC orang..!!..tangkap orang pun guna akta awam....
Dalam pengalaman saya walau pun saya masa itu 3 paku saya tetap diherdik sekiranya buat kerja mengikut peraturan...yang herdik bukanya orang bawahan...yang herdik orang yang ada pangkat atau orang yang dikenali ramai ..
Sebagai contoh semasa saya kerja di BASF Petronas dulu ,pehak pentadbiran melarang juru gambar mengambil gambar tapi sebaliknya saya diherdik dengan soalan bermacam-macam antaranya ...mana surat larangan...akta apa saya tak boleh ambil gambar..?..awak siapa..?..

Jadi lebih baik lah warga asing jadi pengawal keselamatan di Malaysia ini..senang sikit kita suruh itu dan ini...
antara nya...
  • Hoi budak... bukaklah...pintu cepat....lembab...
  • Hoi budak..awak tenguk kat sana ada tak tempat parking kosong....
  • Hoi pakcik..!..tido ke??..
  • Awak sapa nak tanya saya itu ..ini...
  • Pakcik ...tenguk-tenguk kasut saya ye...!
Dah.lah....banyak lagi kalau nak....
Pengawal keswlamatan gaji naik RM500.00 "macam tak ada...."
Walau bagaimana pun ramai peneroka jadi pengawal keselamatan atas sebab-sebab ekonomi...nak harapkan RM1450.00 sebulan dari felda..?..itu hutanggg....bang...hutang dalam keadaan peneroka ada 10 ekar...!...










Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong