INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Jumaat, Oktober 29, 2010

SKIM PINJAMAN PELAJARAN TINGGI FELDA

Terkini .
Felda telah mengeluarkan Skim Pinjaman Pelajaran Tinggi Felda untuk anak-anak Peneroka Felda.
Untuk keterangan lanjut hubunggi di rancangan felda masing-masing.
Disini saya beri keterangan seccara rengkas sahaja.
Antaranya.
  • Institusi Pengajian Tinggi Awam - diplpma RM4,500.00 setahun dan untuk Ijazah RM6,000.00 setahun.
  • Institusi Pengajian Tinggi Swasta - diploma/ijazah RM 35,000.00 setahun
  • Intitusi Pengajian / Latihan - kemahiran berprofil tinggi -tidak melebihi RM180,000.00.
Banyak kemudahan yang Felda beri pada peneroka kebelakangan ini ....
Baguslah....
Jangan lupa wang tabung tanam semula ...percepatkan proses bayaran pada yang empunya...

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

Nizam Awang Brahim berkata...

Besenye orang tanam sendiri di kendiankan.Harak yang ni tak la.

AnK Keratong berkata...

Skim Pinjaman Pelajaran Tinggi..Dah menyampah aku nak mohon..lebih baik usaha sendiri..boleh jugak hidup..aku bukan xnak mohon skim ni,tapi dah lama mohon masa mula2 nak masuk kolej 2..macam2 kerenah pegawai rancangan tempat aku keratong 2 interview..anak siapa la..ayah bersama felda ke x?soalan yg bodoh2.aku ank rancangan tu dah lama bersama dengan felda..yg aku bengang sampai sekarang memang pinjaman aku xpenah dapat...memang pegawai2 kt rancangan ni ada perasaan pilih bulu,hasad dengki jugak..org yg baik depan diorang jer yg diorang luluskan..org2 macam kami ni walaupun bersama felda mmg xde apa2..semua peluang org diorang jer yg dapat dulu ..yg pelik mudah pulak lulus tu..macam pinjaman rumah pun sama..bapak aku dah mohon awal lagi dah isi borang siap semua..tapi xde apa bagitahu..tahu2 org dia dapat..dah lulus senang jer..bapak aku ni macam lembu diorang kerjakan naik turun pejabat minta penyata tanam semula 2 3 kali..bila aku ckp marah..klu betul pegawai2 ni jujur adil diorang xmainkan lah bapak aku macam ni..muka jer melayu hati hanya tuhan yg tahu..klu penyata tanam semula xde korang minta lak kt pejbat tanam semula dan panggil bapak aku datang sain..ni tak itu lah xlengkap ini lah xlengkap..bkn nak tolong saje jer xnak bagi lulus..pas tu main-mainkan org tua tu..ingat ler sikit en/cik pegawi felda kt rancangan 2 tuhan nampak dari dalam hati korang tu..terus terang aku cakap kt sini korang buat apa pada bapak aku korang terima balasanya nnti..dan sekarang aku dan family aku xkan minta apa2 dari felda..cuba lah ubah ego korang tu..buang fikiran nagetif korang tu..mcm pinjaman pelajaran dah tentulah bapak aku minta utk anak dia belajar semak la kolej mane yg anak dia dapt..pk ler klu dah dtg pejabat nak buat pinjaman belajar xkan nak buat restoran pulak..emmm nak belajar pun susah...korang suka ler dengar;hei anak si anu2 meminjam gan along,terpaksa pajak ladang,tonjol barang kantin..korang mmg suka tengok org merempat..mmg pilih bulu dan kroni korang jer..peluang2 yg bagus semua org korang dulu dapat taik2 bru bgitaw kami..xadilllll

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong