INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, Disember 28, 2010

JANJI PAKATAN RAKYAT PADA GENERASI FELDA

ARTIKAL ASAL DARI DPPROMPIN

Seminggu berlalu konvensyen Pakatan Rakyat ke-2 yang diadakan di Pulau Pinang membuka mata dan sejuta harapan keturunan peneroka terhadap masa depan mereka.

Dalam 'Buku Jingga' yang dikeluarkan, salah satu daripada janji Pakatan Rakyat ialah, "Dalam 100 hari kami mendapat mandat rakyat, kami akan membatalkan Felda Plantations bagi tujuan membuka ladang-ladang yang kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga"
Kalau selama ini, generasi ke-2 dan ke-3 tida peluang berjasa kepada tanah seperti ibu bapa mereka, kini ada peluang untuk menjadi usahawan tani yang berjaya. Pemuda PAS Rompin percaya , jika generasi ke-2 dan ke-3 ini diberi peluang, mereka akan berupaya membuktikan kemampuan mereka mengusahakan tanah sawit lebih baik daripada generasi ibu bapa mereka kerana mereka ini lebih terpelajar dan mereka mempunyai mentor atau penasihat iaitu ibu bapa sendiri tentang selok belok penanaman sawit.

Sebelum harapan ini menjadi kenyataan, ayuhlah generasi ke2 dan ke3, kuatkan usaha memberi penerangan dan memujuk ibu bapa dan keluarga supaya bersamA Pakatan Rakyat dari sekarang sehingga menjelang PRU ke-13 nanti. JANGAN TUNGGU LAGI.
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong