INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Ahad, Disember 26, 2010

UCAPAN DATO' AHMAD MAZLAN

Artikal asal dari sini

Felda bukan tak mau bayar wang tanam semula kepada peneroka; tapi tak mau wang itu disalahguna. Peneroka beli motor, repair rumah. Nanti kebun jadi hutan.

Saya tengok sendiri kebun peneroka penuh babi hutan, penuh ular sawa, banyak tikus. ada kumbang merosakkan kebun sekitar.' antara kata-kata Datuk Ahmad Maslan,; sebab kenapa Felda enggan membayar wang tanam semula RM17,000 kepada peneroka yang mengusahakan kebun mereka secara persendirian.

Sidang media di Parlimen bertarikh 11 Oktober, saya telah membuat kenyataan agar beliau menarik balik dakwaan tersebut yang menghina peneroka. Beliau tiada respon. Saya telah menghantar sms kepadanya mengulangi desakan tersebut. Responnya ada tapi dia enggan berbuat demikian.

Laporan polis dibuat terhadap Ahmad Maslan dilakukan pada 14 Oktober di IPD Seremban atas penghinaan yang tidak seharusnya diungkapkan oleh seorang menteri yang bertanggungjawab terhadap Felda.

Hampir 50 orang peneroka mengiringi wakil mereka membuat laporan polis. Turut hadir Hj Zulkefly Mohamed, Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, YB Taufeq Abd Ghani dan pimpinan Pakatan Rakyat Negeri Sembilan.

Wang Tanam Semula di carum selama 20 tahun oleh peneroka dengan kadar RM40 sebulan. Penafian wang ini telah dibawa 10 orang peneroka Sg Koyan 2 dan 3 di Mahkamah Tinggi Kuantan. Hakim Dato' Marianna Yahya telah mengisytiharkan kemenangan atas tuntutan peneroka. Ahmad Maslan tidak wajar berdolak dalik lagi.

Berikan segera wang tanam semula milik peneroka!

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong