INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, Januari 24, 2011

ISU KHAS FELDA DUN TENANG

Seminggu sebelum saya bertolak ke Felda Dun Tenang dalam kepala saya terfikir Felda kawasan Johor mempunyai langkap dan AKKF yang cantik,berseh dan sempurna.
Iklas saya bercakap saya terkejut apabila sampai ke Felda Tenang keadaanya berbeza sekali..jauh meleset sama sekali...
Kalau begini keadaanya saya rasa Felda Tenang satu rancangan yang paling mundur dan tidak ada kemajuan....
Suasana perkampongan yang lesu dan tak bermaya...
Dalam usia 50 tahun felda tenang sepatutnya tidak seperti ini....
Kita faham ramai peneroka sudah meninggal dunia dan yang ada hanya generasi kedua dan ketiga.
Mengapa Felda tidak mengotakan wawasanya untuk membela generasi kedua dan ketiga ini...
Mengapa felda dan kerajaan negeri mengabaikan pembangunan dirancangan Felda Dun Tenang...
Tdak dinafikan ada juga 4-5 buah rumah besar,tapi ia dimiliki oleh kontraktor.

Saya berharap untuk kali ini dan seterusnya generasi kedua dan ketiga ini kita bersatu dengan Pakatan Rakyat...Saya sangat yakin apabila Dun Tenang di bawah PR ,pembangunan dan pembelaan pada generasi kedua dan ketiga ini terbela .
Felda dan kerajaan Negeri akan membuka mata pada Generasi ini....jangan terlalu fikir RM100 atau RM500 yang dia beri masa pilihanraya ..kita fikir kehadapan untuk generasi felda ....bukan untuk orang lain.....
Jangan khayal dengan pemberian set kugiran,
jangan khayal dengan pemberian hemper besar-besar.
jangan khayal dengan pemberian set sukan ...
Kita mahu Tanah untuk bercucuk taman
kita mahu rumah untuk tempat tinggal
kita mahu pekerjaan yang menjamin masa depan


























































Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong