INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Selasa, Februari 15, 2011

MADE IN FELDA ?



Gambar atas dan bawah .
Syarikat yang membangunkan prodak ini telah datang ke Felda untuk memperomosikan barangan mereka.
Kalau dibangdingkan syarikat mereka dangan Felda .
Felda lebih membangun dari mereka dari segi kewangan dan pekerjanya.

Sime Darby boleh mencipta galah dan pam racun yang berkualiti dan memang diakui ia berkualiti.

Pada pengerusi Felda yang baru jangan buat kerja macam yang kau buat diluar sana dulu dalam felda.
Tolong bangunkan felda dalam banyak skop sikit.
Jangan fikir bangunkan felda dalam sudut perabih duit.
Buat team bola dan kereta lumba ...itu kerja perabih duit jer....nama felda memang naik ...tapi dalam bab perabih duit...

Saya tidak berganjak dalam pendangan saya sampai bila-bila
saya suka kalau setiap gugusan felda ada satu industri berasaskan sawit dan kegunaan untuk sawit.

Sebenarnya kerajaan mampu melaksanakanya tapi mengapa kerajaan tidak ambil peduli.
Aku simpati dengan anak-anak generasi kedua dan ketiga yang kurang berpendidikan.
Biar mereka duduk dalam rancangan ..tapi ada kerja yang menjamin masa depan.

terlalu sukar ke kita membuat kilang kereta tolak ..?



Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

duit felda byk perabih kt peneroka..peneroka je yg x sedar diri..duit nk byk..suh msk ladang malas..tu belom msk peneroka yg curik buah sawet..buat2 terlajak sempadan padahal dah terlebih 3 4 baris..cakap dlm meeting ts masing2 mcm perdana menteri..tp 1 habuk pon xde..dah dpt pinjaman rumah sebok nk ambil alih ldg..lpas tu xnk bayar hutang..pengurus felda la terkontang kanting pgi umh kermh kutip hutang..peneroka skrang dah melampau..x tahu nk kenang budi..klu felda x bukak penempatan kt peneroka dulu agaknye diorg dah terkontang kanting kt kmpg asal..

gayapeneroka berkata...

Tanpa nama ....kalau awak generasi kedua felda awak bangang sangat-sangat....
Artikal saya mengajak orang atas felda berfikir bagaimana sekiranya kilang-kilang ini ada dalam rancangan felda dan ia untuk generasi kedua bekerja ...kita tidak mahu generasi kedua curi biji sawit dan mengangur .
Saya bukanya bangang macam awak terima RM 50 lalu bersyukur dengan felda dalamasa orang politik dalam felda main kontrak tapi tak sempurna....

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong