INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Jumaat, Ogos 26, 2011

BERITA TERKINI

Rangkuman berita menarik untuk kita renung bersama

http://ayid-manjaddawajada.blogspot.com/2011/08/hebat-sekali-anggota-tentera-kita-sudah.html

“Hebat sekali anggota tentera kita. Sudah berumur lebih 100 tahun pun masih berkhidmat
Dalam masa sama juga, beliau mempertikaikan bagaimana seorang anggota tentera bernama Hisni Bin Isnain yang bernombor tentera T1102918 dan lahir pada 24 Julai 1900, masih berkhidmat di kem tentera Sunggala, Bagan Pinang

21 pengundi berbeza bangsa dalam sebuah kedai


http://lubokkawah.blogspot.com/2011/08/wang-mpob-kurang-rm5000-laporan-sprm.html


Wang MPOB kurang RM50.00 - laporan SPRM akan dibuat
Peneroka-peneroka Felda dari beberapa buah rancangan Felda di Rompin tidak berpuas hati kerana bayaran Insentif Tanam Semula Sawit dari MPOB sejumlah RM4000.00 bagi setiap peneroka yang dibayar kepada peneroka-peneroka didapati dipotong oleh pihak tertentu tetapi tanpa penyata potongan rasmi.

Setiap peneroka telah dipotong sebanyak RM50.00 seorang. Peneroka-peneroka Felda Keratong 7 memberitahu Lubokkawah.Blogspot.com bahawa mereka percaya pemotongan ini dibuat oleh sindiket dari kalangan pengurusan JKKR.


http://milosuam.blogspot.com/2011/08/tv3-kantoi-surau-al-musyrikin-tidak.html


TV3 Kantoi! Surau Al-Musyrikin tidak wujud!
SEBELUM ini media propaganda, TV3 ada menyiarkan berita kononnya ada sebuah kelas tuisyen di Jalan Klang lama yang menyebarkan agama Kristian kepada pelajarnya.

Tambah melucukan bercampur hairan, TV3 mendakwa sekumpulan Qariah Surau Al-Musyrikin (kafir) telah berhimpun di hadapan kelas tuisyen berkenaan kerana membantah tindakan kelas tuisyen itu yang didakwa kononnya menyebarkan agama Kristian kepada pelajar yang beragama Islam.

http://kiff-isme.blogspot.com/2011/08/selepas-feldafelcra-pula-akan-disaman.html


Pengerusi Lajnah Pembangunan Tanah dan Wilayah PAS pusat Mazlan Aliman berkata, kepincangan dan penyelewengan membabitkan pengurusan Felcra lebih teruk daripada Felda..

Jelas beliau, terdapat satu kes di Perak di mana peneroka berjaya mendapat perisytiharan mahkamah bahawa bayaran pendapatan melalui koperasi dibuat tanpa mendedahkan jumlah hasil yang diterima..

“Saman besar-besaran ini akan dibuat selepas Hari Raya Aidilfitri ini dan ia adalah rentetan daripada siri saman sebelum ini yang kita telah buat ke atas Felda dan dalam isu Felcra kita lihat salah laku dan penyelewengan yang berlaku dalam Felcra jauh lebih buruk dariapda kepincangan yang berlaku dalam Felda..

http://pahangdaily.blogspot.com/2011/08/lynas-pas-pusat-akan-panggil-drche.html


KUALA LUMPUR, 25 Ogos - PAS Pusat akan memanggil Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli Che Mat berhubung kenyataannya mengenai isu Lynas yang disiarkan menerusi Buletin Utama TV3 malam tadi. Selain itu, PAS Pusat akan turut mendapatkan keterangan berhubung kenyataan beliau yang mengatakan Lajnah Penerangan PAS Pusat melarang beliau mengeluarkan kenyataan tentang nuklear terutama mengenai Lynas. Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man (foto) berkata, tindakan itu perlu dilakukan bagi menyelesaikan kekusutan yang timbul ekoran kenyataan Dr Che Rosli mengenai perkara itu. Menurut beliau, sehingga kini beliau selaku Ketua Penerangan PAS Pusat tidak pernah mengeluarkan sebarang larangan kepada Dr Che Rosli untuk mengeluarkan sebarang kenyataannya tentang nuklear termasuk berhubung dengan isu Lynas. Katanya, jadi kenyataan Che Rosli itu ternyata tidak berasas dan sehubungan itu pihaknya perlu memanggil Che Rosli bagi mendapatkan penjelasan daripada beliau sendiri mengenai perkara itu. "Saya selaku Ketua Penerangan PAS Pusat tidak pernah mengeluarkan halangan kepada Dr Che Rosli untuk keluarkan kenyataan berhubung dengan nuklear. Jadi kita akan memanggil beliau untuk dapatkan penjelasan," katany

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=8372

Dewan Pemuda PAS Pahang amat kesal dengan pengharaman tazkirah Ramadhan disemua surau dan masjid seluruh negeri Pahang oleh MUIP. LARANGAN dan PENGHARAMAN tazkirah di masjid dan surau adalah suatu kejutan baru di Malaysia selepas ia diisytiharkan sebagai sebuah NEGARA ISLAM.

Merujuk kepada Buletin TV3 jam 1.30 (22/8/2011 ), Majlis Ugama Islam Pahang (MUIP) telah mengharamkan semua majlis tazkirah di masjid dan surau di negeri Pahang. Timbalan Pengarah MUIP telah mengatakan majlis tazkirah telah menggangu majlis ilmu.

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong