INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, November 29, 2011

KENYATAAN RASMI JKPP DAN GPW ( FELDA )

Sulong Jamil

KENYATAAN AKHBAR JAWATANKUASA PERUNDING PENEROKA (JKPP) FELDA SERTA GERAKAN PERSATUAN WANITA (GPW) FELDA BRKENAAN ISU SEMASA FELDA.

Jawatankuasa Perunding Peneroka (JKPP) Felda adalah sebuah pertubuhan yg diiktirafkan oleh Felda dan kerajaan sebagai sebuah badan rasmi yg mewakili peneroka2 Felda.Pemilihan keanggotaan JKPP dikalangan Peneroka bermula dari setiap blok dirancangan2 Felda dan pemilihan seterusnyan berlaku bagi mewakili rancangan2 Felda dan juga wilayah2 Felda.Terdapat 11 buah wilayah Felda seluruh negara dan ketua2 setiap wilayah ini dipanggil sebagai Timb Pengerusi Gabungan JKKR Wilayah dan di peringkat kebangsaan ketua2 peneroka & pengerusi GPW wilayah2 dilantik sebagai AJK perunding peneroka (JKPP) yang memberikan sumbangan yang amat besar kepada kemajuan Felda di setiap wilayah & rancangan.Pada masa ini,ketua peneroka Felda kebangsaan yang dipilih daripada timbalan2 pengerusi gabungan JKKR Wilayah yang ada adalah En. Samsudin B. Osman ia itu timbalan pengerusi gabungan JKKR Wilayah Johor Bharu.Ketua peneroka Felda kebangsaan juga diberi penghormatan untuk mewakili pandangan peneroka2 Felda dengan menduduki ahli lembaga pengarah Felda.Akhir2 ini begitu banyak kemelut & isu yang melanda Felda & pelbagai pihak secara bersendirian mendakwa mewakili peneroka telah bersuara dalam isu2 seperti rampasan kuasa pengerusi koperasi permodalan Felda (KPF), pajakan tanah Felda yang diuruskan oleh Felda Plantation kepada Felda Global Ventures serta penyenaraian Felda Global Ventures di bursa saham.Dalam isu2 ini JKPP & GPW secara jelas telah dipinggirkan daripada menyatakan pandangan rasmi dan pada hari ini secara kolektif & bebas daripada pengaruh mana2 pihak,kami sebagai badan rasmi mewakili peneroka & penerokawati Felda ingin mengeluarkan kenyataan rasmi kami berkenaan isu2 terbaru Felda.

Kenyataan 1:

PENGHINAAN PENGERUSI FELDA TAN SRI ISA SAMAD TERHADAP KETUA PENEROKA FELDA KEBANGSAAN MERANGKAP AHLI LEMBAGA PENGARAH FELDA.

JKPP & GPW Felda berasa amat kesal dengan kenyataan pengerusi felda Tan Sri Isa Samad semasa sesi penerangan kepada perwakilan peneroka2 di Melang Inn, Kuala Pilah baru2 ini yang mengeluarkan kenyataan2 berikut.
1: Mengeluarkan kenyataan menghina ketua peneroka kebangsaan iaitu En. Samsudin B. Osman atau lebih mesra dengan panggilan Pak Sam dengan mengeluarkan ayat seperti "jika budak kecil,saya dah lempang","pembohong, penipu, berdolak dalik & cubaan hendak dimunafikkan","jika saya jumpa, saya akan lutu dia & lain2". Percakapan beliau ini dirakam & divideokan sebagai bukti.

2. Mengeluarkan kenyataan memperlekehkan nama JKPP dengan menyebut secara bermain-main ini geng pak lurah ,apa "JKK? JKK?" & tidak mencerminkan wakil kerajaan yang serius & tidak berhemah untuk mendekati peneroka2 Felda.kami,JKPP dan GPW amat menghormati beliau apabila YAB Perdana Menteri dan Kerajaan melantik beliau sebagai Pengerusi Felda,tetapi setelah hampir setahun bertugas pengerusi Felda masih tidak mengetahui nama & fungsi JKPP, ini membuktikan Tan sri Isa Samad tidak menghormati ketua2 peneroka Felda seluruh negara yg telah diiktirafkan lantikan mereka oleh YAB Menteri yg menjaga hal ehwal Felda, malah boleh disimpulkan cakap2 beliau & usaha2 beliau lakukan untuk kebaikan peneroka tidak lebih sekadar menanam tebu di bibir. JKPP & GPW dengan ini menuntut permohonan maaf secara terbuka daripada pengerusi Felda kepada ketua peneroka Felda kebangsaan & ketua2 peneroka Felda seluruh negara..

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong