INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Selasa, November 15, 2011

LAGI CERITA FELDA DI FACE BOOK ( 2 )


Taufik Hedayad

Hari ini 13/11/2011 sepatutnya Isa Samad mengadakan perjumpaan dengan para penduduk Felda Chini Pekan, Pahang bagi memperjelaskan tentang kedudukan beliau sbg pengerusi KPF dan penjelasan mengenai Penyenaraian FGV di bursa Malaysia. Tetapi perjumpaan ini telah dibatalkan di saat akhir apabila ada terdengar ura-ura akan berlaku piket oleh para peneroka. Kerana majoriti peneroka di Felda Chini menolak Isa Samad sebagai pengerusi FELDA dan penerusi KPF.
Saya mengucapkan tahniah kepada para peneroka di Felda Chini. Dan salam takziah kepada Isa Samad.
MBFM wilayah Kuantan juga telah 'diperkudakan' oleh Isa Samad untuk melancarkan program yang diatur.

Khairul Noor Razman Abidin

hahahahahahhaa...cam nak menyelamatkan diri jer hahahahaha

Penoreh Getah

dan ucapan cepumas dari ahmad mazlan ialah.."sila keluar penyokong PR yang ada dalam dewan ini"...macamlah felda itu hak mak bapak dia...

..................................................................................................................

Bro Yee

Taklimat Tan Sri Isa & Dato Sabri di Kuala Pilah berjln dgn penuh drama, Program mula lewat & Batu Api no 1, Pegawai Khas yg mendapat didikkan cara2 berkurang Ajar, yg lulus 100% di sekolah Putar Alam + Kurang Ajar + mengHuruhara anjuran PKR, yg tido sebantal dgn Anuar Ibrahim & yg memang diupah untuk pastikan semua peneroka setuju wlupun tak faham sepatah haram & memang diupah untuk mengAIBkan Dato Dzul) seperti biasa menghasut Peneroka, dah jauh mlm pun ada Sidang Akhbar, soalan untuk wartawan pu memang disediakan untuk perangkap Pengarah Besar. Sblm itu Sabri ckp pasal Syarikat Luar Negara untung besar. sekali lagi dgn tak takut berdosa Sabri menipu Peneroka lagi mengatakan syarikat dibawah dia untung berjuta2.. Cubalah ckp untung TRT dan lain2.. Isa juga mcm biasalah ckp pasal dividen tinggi yg bakal diterima Peneroka dan kononnya tak sama mcm KUB, Cuba beritahu peneroka berapa dividen yg dibayar oleh sykt besar di Bursa? Isa dgn biadapnya marah ketua peneroka depan org ramai ckp Pak Sam munifik, kesian Pak Sam diAIBkan begitu oleh Pengerusi baru Felda, Inilah bekas MB N9, adun N9 dan kini Pengerusi sngt berkuasa di Felda. Klu depan2 tabiat biadap TSI begitu apalagi klu dibelakang lagi teruk agaknya... Org mcm ini mcm mana Peneroka nak harap jadi pelindung, jadi payung kpd peneroka. Warga FELDA nilailah keDua2 makhluk perosak ini, yg akan melingkupkan Felda & KPF... habis pun lewat mlm. Pegawai Khas TSI (cucu Tun Gafar,

Daud Ali

Menjadi orang yang bertanggung jawab, itu budaya masyarakat felda, itu sebab mereka berjaya. Mengadu domba dan menyebarkan benda buruk menjadikan warga felda tidak kemana. Mereka ini memecah belahkan kerukunan peneroka dalam blok dan warga felda. Bukti ditempat kita sudah nyata mereka yang berusaha lebih rumah besar anak berjaya dan sapa yang lepak selalu kat kedai merapu, mengata dan perosak... anak keturunan mereka tak kemana, rumah pun tak banyak berubah. Semai bakti, hasil dituai prinsip asas kita berjaya. Tiru yang baik buang yang jahat.

Dios Berantogis

MENJADI ORG YANG BERTANGUNGJAWAB, ITU BUDAYA MASYARAKAT FELDA .... Meletakkan Pengamal Rasuah sebagai pengerusi FELDA ... itu merupakan BUDAYA BERTANGGUNGJAWAB pada nilaian org yang kononnya BERJAYA .. ermmm ....

Bro Yee

KeAHLIan Isa Samad dlm KPF tidak sah, tidak mengikut peraturan undang2 kecil KPF, ada yg membantah dlm mesyuarat tergempar tapi tidak diminitkan ... penyenaraian FGVH mungkin berlaku tetapi Isa tak sempat merasa, Kumpulan2 yg membantah (bkn Pembangkang) tidak duduk diam kerana TUHAN menyebelahi org2 yg benar. TSI kerap berbohong, tak takut berbohong, amalan berbohong dah jadi darah daging Isa ... hari Isa tersungkur di gelanggang PUTAR ALAM nya akan tiba.. . AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR. Wong Orep sabar yea

Wong Orep

Walhal pelantikan Mohd. Isa sebagai Pengerusi KPF tidak bercanggah dengan undang-undang kerana KPF menerima Isa sebagai ahli pada 22 Jun lalu.

Wong Orep

Memang pening kalau dilayan kerenah kumpulan NGO peneroka Felda yang pro pembangkang itu. Langkah pertama mereka melalui Gerakan Kebangkitan Peneroka Felda Kebangsaan (Bangkit) yang mengemukakan kes ke tribunal koperasi. jika kes itu gagal, giliran Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) pula tampil ke depan memfailkan injunksi bagi menghalang perjanjian pajakan antara Felda Holdings dan Felda Global Ventures.

Bro Yee

Jgn salah faham, tentangan selama ini bkn tak suka FGVH dipublic Listedkan, tak ke saudara Daud Ali & Wong Orep perasaan selama ini, kami cuma tak suka cara Isa pampas kuasa dari Dato Dzul, terlalu gelojoh setelah diapi2kan Sabri. Melantik Isa jadi pengerusi kami pun dah tak elok, berasaskan sejarah dia, nak jadi pengerusi kena dari org2 yg beramalan baik, ckp bersopan, berjimat cermat belanja, tak boleh ambil kesempatan lebih2 lagi duit berlambak dlm kantong Felda, Sya syorkan saudara berdua siasat cara Isa belanja duit Felda dari 'day 1' dia jadi pengerusi, isteri dia pun sama, mintak kereta untuk anak ke sekolah... Kita kena banyak dengar, banyak membaca dan banyak buat kajian, untuk berkata2. Semua ini kita kena belanja duit sendiri DAN tidak dibayar gaji pun sbb ikhlas menolong sesama rakan dlm Felda, dan semua ini juga nak menjaga harta Felda untuk generasi akan datang, adat la tak semua yg kita nak kita tak dapat, mcm saudara juga tak setuju dgn team2 yg membantah Isa, dek kerana saudara dah taksub atau mungkin dijanji sesuatu atau dah termkn budi Isa atau Sabri.

Khairul Noor Razman Abidin

dasat ahmad maslan pg chini 2 dio sorang jo bercakap tiada sesi soal jawab....nak gak tanya...cuma alasanya dia hanya bg penerangan saja tak jwb soalan..nak tanya soalan kena pg pjbt felda huhuhuhuhu

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

lagenda budaksetan berkata...

adakah isa samad pandai2 buat keputusan tanpa rujuk pada PM? kenapa PM xpernah komen tentang perlantikkan isa samad.....pernah pikir xsemua nie...ataupun ada pihak yg tak puas ati bila selama ni poket dorang xpernah diganggu tp bila isa samad masuk semua dah sangkut??

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong