INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, Mei 14, 2012

"Hari ini tak ada Allahu Akbar, Allahu Akbar!".?


Berseh 3..0 sudah berlalu tapi ia ada pengajaran untuk kita sesudah itu...

Ustaz Khairudin, pengasas dan pengetua maahad tahfiz di Pelangai dikatakan ketika hendak pulang dari KL (28 April), bersama anak2 dan rakannya dlm sebuah kereta, ditahan polis. Mereka diarah turun hanya krn ustaz itu memakai baju kuning. Semua mereka dibelasah bertubi2. Kepala ustaz itu cedera. Matanya lebam. Beliau kemudian diheret lebih kurang setengah km. Setelah pulang ke Bentong beliau menerima rawatan dan ditahan di wad hospital Bentong.

Anak2nya pula ketika dibelasah, menjeritkan kalimah "Allahu Akbar!" Mendengar jeritan berkenaan, apa kata polis tu? Ingatkan nak insaf. Rupanya tidak. Dengan angkuh polis tu kata, "Hari ini tak ada Allahu Akbar, Allahu Akbar!"

Aku tak anti polis. Ramai kawan aku juga polis. Ramai anak polis jadi anak murid aku. Bahkan polis pun sering panggil aku bagi tazkirah, ceramah dll. Beberapa org Ocpd ada hubungan baik dgn aku. Tapi kpd yg buat perangai spt stori di atas, tak kira la lu kerja polis ke, cikgu ke, tukang sapu ke, lu pikir la sikit... Salah kita dgn Allah kita blh taubat any time. Tapi kezaliman sesama makhluk kita kena minta maaf. Hang tendang terajang tu, agak2 sempat ke nak mintak maaf sebelum hang mati.

Utk sahkan khabar ini, pagi tadi saya call ust Khairuddin dan beliau beritahu peristiwa itu benar berlaku iaitu ketika kereta dipandunya melintasi kawasan Dang Wangi. Saya tanya, kepala Ust cedera tak? Dia kata, kepalalah posisi yg paling dia org hentam. Slps dibebaskan jam 5 pagi esoknya, beliau pergi ke tempat mula ditahan utk mengambil keretanya. kereta buruk itu masih ada di situ, kuncinya masih ada, tapi tayarnya sudah dipancitkan. Beliau dibawa pulang ke Bentong dan report polis sudah dibuat di balai Mancis, Pelangai. Saya tanya, adakah ust 'digulai' beramai2, beliau kata, "Mcm mana anta tengok you tube tu, mcm tu lah ana dibelasah beramai2!"
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

POLIS2 TU ADALAH ANAK2 SYAITAN YANG BERWAJAH MANUSIA. SEMOGA MEREKA MENDAPAT BALASAN SETIMPAL DENGAN KEZALIMAN MEREKA. SABARLAH USTAZ...MEREKA TAK SELAMANYA MENONGKAT LANGIT- MUHID ALYAHYA SG PETANI.

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong