INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Khamis, Jun 14, 2012

ISU FGVA YANG MENARIK DI FACEBOOK ( 3 )


Kesian tenguk Warga Felda tulin, iaitu Peneroka, Pesara & Pekerja Felda. Duit & Harta yg diusahakan sekian lama, disimpan dgn amat teliti kini diagih2kan oleh org2 lain ikut sesuka hati, mcm makbapak mereka punya duit ...

Tak lama kan, sekarang baru mengerti, faham & terbongkar ... Mengapa mereka ini nak sangat "Listing" sangup bermati2an nakkan ianya menjadi .... ????? KhaKhaKha .... Berapa peneroka & pekerja dapat? Pesara tak dapat langsung .... Pekerja yg mcm mana dapat beribu unit, yg ketara sangat dari Syarikat, senang2 aje ....???? dan org atasan Seranta ... ini tak termasuk bekas2 angota PKR, bekas org2 Anuar Ibrahim yg dulu kutuk kerajaan Malaysia didlm & luar negara, memaki hamun Tun Mahathir, maki hamun Polis & Tentera Malaysia ????? Bijak3 tak perlu keluarkan modal, Road tour pun pakai duit Felda ... Sampai lunyai kantong Felda ... ????

Bulan depan maka ramailah JUTAWAN2 keluaran Felda tanpa perlu menebas hutan, tanpa bersusah payah usahakan ladang 10 ekar sorang ... memang nampak dari mata kasar peneroka ini untung, dah berjaya, dah mewah ... tapi ini semua berkat keja keras peneroka2, kpd pekerja2 & Pesara2 Felda pula yg nampak adalah token semasa nak bersara .... Alhamdulillah mereka ini iaitu Peneroka, Pekerja & Pesara amat bersyukur .... Tapi apa yg berlaku skng amat sedih bila difikirkan, mcm digula2kan ????? Keeeessssiiiannnn ????

Kumpulan Transfomasi sdg ketawa terguling2 atas tanah, terlalu gembira mendapat habuan masing2, mabuk kepayang, mereka dlm "cloud 9" ini bukan "dream comes true" malah lebih dari bulan jatuh keriba ....

Bijak kan .... tak perlu bersusah payah selama 50 tahun untuk menjadi jutawan2 segera keluaran Felda .... ????? Skng kpd mereka yg amat marah sngt kpd kita kerana sentiasa nak menberitahu atau membongkar kerakusan org2 ini, mereka marahkan kita dgn mengatakan kita ini di pengaruhi org2 pembangkang, mereka menuduh kita selalu memfitnah mereka, mereka menuduh DG bersokongkol dgn PAS, mereka juga menuduh DG yg punya ankara yg lawatan PM ke cini di pulaukan peneroka di sana. Bermcm2 tuduhan & fitnah dilimparkan oleh org2 ini untuk mengaburi mata peneroka & pertugas2 Felda supaya membenci DG & kita yg membela. ????

Kpd macai2, balaci2 & pengampu2, kami nak tanya sikit .... adakah kamu yg bawah2 ini puas dgn upah, imbunan & mungkin saham2 yg di beri ???? Kami di fahamkan ada menteri yg dah merajuk sbb bertungkus lumus menjayakan "Listing" ini cuma diberi hanya 100 unit saja dan menteri ini merajuk dan tak mahu terima .... ???? Walahualam ... berapalah agaknya pengarah2 kanan yg dianyaiyai dapat sdgkan Puan Rohana yg diturunkan pangkat dinafi semua elaun2nya ???? berapa pula agaknya org2 kuat Isa Samad dapat, termasuk org2 Seranta & ketua belia kita ... ???? Opp Rahsia tu .... Kha Kha Kha .... SEKARANG BARU TAHU YEA !!!!!! Ada udang sebalik batu ... Baik ada makna tu ....


Faizol ahmad..kamu telah aku anggap seorg pengkhianat yg menjijikkan dan paling keji. Sanggup khianati kawan sendiri, sanggup memijak rakan. Kamu mengkhianati felda dgn bersekongkol bersama perasuah2 terkemuka dan sanggup memakan dgn kelahap sekali bangkai2 binatang dalam satu dulang. Kamu khianati perjuangan felda dgn sanggup menggadai masa depan felda. Kamu lebih pentingkan diri sendiri dan sanggup bergelumang dgn makhlok perosak. Kamu menyalahguna kuasa dan menggunakan apa saja di felda semata2 mahu merebut harta dan tahta di felda. Kamu ketepikan soal halal haram..dosa pahala..balasan ganjaran dan apa saja semata2 mahu berkuasa di felda. Kamu mengkhianati peneroka satu negara dgn membawa dan melibatkan pengkhianat di felda dlm mesyuarat2 dan perjumpaan dgn ketua peneroka. Kamu jadikan ketua peneroka sebagai kuda tunggangan utk kepentingan isa samad dan sabri ahmad..pengkahianat dan perosak felda. Aku diberitau kamu dan isa samad dicalonkan utk pengerusi dan setiausha kpf tertaklok pengesahan mesyuarat AGM minggu depan. Apa jenis orang kamu ni...semuanya nak dibolot. Aku dan ramai rakan2 di syarikat dan di felda jugak mengharap dapat dividen baik kerana ahli lembaga kpf yg jujur dan penuh amanah. Aku dan rakan2 yg menyimpan saham dlm kpf, tidak mahu org seperti kamu dan isa samad mentadbir kpf. Jahanam kpf..lingkup kpf!!! Kalau kamu ada wang, tolong la jgn simpan dalam kpf kerana tak mahu duit haram kamu bercampur gaul dgn simpanan kami. Kepada ahli kpf yg menjadi perwakilan...tolong fikir masa depan kpf dan JANGAN DISAHKAN LANTIKAN MAKHLOK PEROSAK YG BERNAMA FAIZOL.!!!


sdr Jasni Asnawi Dua, penyenaraian akan berlaku pada hujung bulan ini kan? dalam masa yang sama sekatan export minyak Iran akan bermula.

Negara China merupakan penerima bekalan 60% minyak dari Iran , ekonominya akan terjejas teruk.begitu juga dengan Eropah akan terjejas..

Iran telah berikrar akan menghalang kapal minyak dari negara teluk yang melalui selat Harmuoz untuk keluar.

Jika kita perhatikan pergolakan ekonomi dunia dalam masa mendatang ini, ada baiknya penyenaraian FGV ditangguhkan.

Ini kerana kekuatan syarikat yang disenaraikan di bursa saham adalah pada eset yang mereka milik selain dari pengeluaran dan jualan .....sedangkan eset yang ada pada FGV selain dari kilang2 memproses minyak sawit yang lain adalah kepunyaan peneroka yang telah memerah keringat puluhan tahun membangunkan tanah tersebut.

Jika kita perhatikan dalam bulan lepas sahaja harga buah kelapa sawit telah turun mendadak sebaik sahaja pengumuman "DURIAN RUNTUH" sedangkan harga pasaran minyak sawit dunia terus stabil......


Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong