INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Sabtu, Julai 07, 2012

PENEROKA PENGKHIANAT TRANSFOMASI

Mazlan Aliman

Semalam, dlm ucapan PM di Cini; peneroka yg ambil 'durian runtuh' tetapi menentang penyenaraian FGVH di Bursa Msia sebagai golongan yg tak tau malu. Yg membawa kes ke Mahkamah pula adalah pengkhianat kerana menghalang transformasi.

Meskipun anak Tun Razak dan acapkali menyebut2 jasa Ayahnda beliau menggagaskan Felda; Najib lupa sejarah dan melanggar amanat Ayahndanya sendiri. Elok dia baca balik handsard parlimen 27 april 1960 sewaktu Tun Razak membentangkan Rang Undang2 Akta Group Settlement Act(GSA)1960.

Apakah Najib bincang dgn Majlis Raja2 Melayu dan Menteri Besar/Ketua Menteri tentang keghairahan kerajaan menyenaraikan FGVH di Bursa Msia sebagaimana dibuat Tun Razak dulu?
Kenapa dibelakangkan Sultan dan Kerajaan Negeri sedangkan tanah milik kerajaan negeri?
Bukankah ia bertentangan dengan Seksyen 7(2) Akta GSA bahawa tanah yg diberi kerajaan negeri adalah untuk individu dan koperasi sahaja?

Kenapa Najib memandai2 tanah Felda Plantation seluas 360,000 hektar dipajak kepada FGVH selama 99 tahun dengan hanya membayar sewa pajakan berjumlah RM251 Juta sahaja setahun?
Bukankah Najib telah mengkhianati dasar yg termaktub sejak zaman ayahndanya lagi?

Saya cabar dia buktikan kerajaan negeri mana yg bersetuju untuk menyerah tanah Felda Plantation. Hatta, saya cabar dia nafikan terdapat puluhan juta lagi premium yg tidak di bayar oleh Kerajaan Pusat kepada kerajaan negeri kerana memajukan tanah2 milik kerajaan negeri. Bukan sahaja Felda; bahkan Felcra, Risda, Ketengah, Kesedar dll. Tidakkah itu perompak dan penyamun namanya?

Kenapa peneroka harus malu mengambil 'durian runtuh' kerana itu duit mereka sendiri?
Bukankah dakwaan ANAK sebelum ini bahwa wang ' durian runtuh' dtgnya dari sumber Felda sendiri adalah benar?
Tidakkah ianya diakui sendiri oleh Datuk Ahmad Maslan ketika menjawab soalan Ahli Parlimen Pakatan Rakyat di Dewan Rakyat baru2 ini?

Atas asas apa peneroka yg membawa kes KPF di Mahkamah dianggap pengkhianat?
Kalau 8 0rang peneroka yang ada tanah 10 ekar, pencarum dlm KPF, 40 tahun tinggal di Felda, menjual semua hasil komoditi di kilang Felda, membayar semua hutang piutang dan menjunjung perintah segala surat perjanjian yg ditandatangani....mereka menuntut hak mereka, adakah itu khianat?

Adakah Najib mahu semua 112,635 0rang peneroka jadi pak angguk semata?
Biarlah tanah mereka tergadai seperti peneroka di Felda Cahaya Baru, Felda Sg Buaya, Felda Labu Johnson, Felda Sendayan dan Felda Bukit Cherakah baru dikatakan peneroka yg tahu bersyukur dan berterimakasih?

Bila Isa Samad bolot semua jawatan; Pengerusi Felda, Pengerusi FGVH, Pengerusi Felda Holding, Pengerusi Felda Plantation, Pengerusi berpuluh2 Anak Syarikat dgn elaun ratusan ribu sebulan tidak khianat?

Sedang peneroka yg hidup susah puluh tahun, dipaksa sign borang pinjaman saham, cuma dpt 800 unit saham tidak khianat?

Isa Samad dpt 180,000 unit saham FGVH tidak khianat?

Peneroka Felda bersama ANAK dan PR adalah pejuang bukan penkhianat. Walau jumlah mereka lebih kecil; tetapi inilah pemegang watak ' ABD WAHUB' atau P RAMLEE dlm filem 3 ABDUL. Kami bukan bodoh utk dilelong oleh Sadeq Sigaraga yg wataknya hari ini Najib atau Isa Samad...

Ingat wahai Najib...ketika penyenaraian FGVH sedang diharumkan ceritanya melalui media BN; kamu dan kuncu2 kamu seperti Isa dan Ahmad Maslan bolehlah bermain sandiwara. Tipu dan perdaya peneroka yg hidupnya seperti katak di bawah tempurung.

Tidak berapa lama lagi tipudaya kamu akan berakhir...
Harga saham akan jatuh, peneroka menanggung hutang pinjaman saham, harga komoditi merudum, sykt asing monopoli anak2 sykt Felda, tanah2 peneroka akan tergadai...
Rakyat akan bangkit menumbangkan kamu wahai Najib dan BN.

Muqaddimahnya, tunggu Himpunan Oren Selamatkan Felda 14 Julai ini!!!!
Sekurang2nya 20 ribu rakyat akan berarak ke Istana Negara. Kami akan serah memo ke bawah Duli Tuanku Yang DiPertuan Agung dan Majlis Raja Raja Melayu.

Kami nak isytihar Najib dan pemimpin Umno derhaka serta menentang Yang DiPertuan Agong.
Kesalahan yg membawa hukuman.............

Mazlan
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Unknown berkata...

Jgn sampai sejarah berulang kembali..

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong