INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Selasa, Ogos 07, 2012

ADUHAI... KERAJAAN KITA PAS


CURI SISA MAKANAN PUN nak LAPORKAN kepada POLIS?

Begitulah yang terjadi kepada seorang lelaki berusia 50-an yang ditemui Pertubuhan Prihatin Kebaktian Masyarakat Kulim (PPKM) sebaik saja mendapat aduan daripada orang awam yang mendakwa lelaki itu mencuri makanan di surau.

Pengerusinya, Khor Eng Khim berkata, pihaknya menemui lelaki itu yang sedang tidur di tepi parit bersebelahan Stadium Mini Keladi kira-kira jam 12.30 pagi semalam.

Menurutnya, lelaki itu mengaku kerana terlalu lapar dia terpaksa mengambil sisa kuih dalam surau sebaik solat Terawih dijalankan lalu melarikan diri.

"Dia juga memaklumkan tidak mempunyai wang untuk membeli makanan dan hidup gelandangan sejak lima tahun lalu," katanya.

Sementara itu, lelaki berkenaan berkata, dia tidak suka dituduh sebagai pencuri. “Aku ada minta pada mereka sedikit kuih tetapi mereka halau aku kerana aku kotor. "Orang selalu tuduh aku mencuri. Itu semua tidak betul.

Aku cuma mahu makan saja," katanya. Dia berkata, sehingga kini tidak ada sesiapa atau pihak bertanggungjawab yang datang membantu.

Dalam pada itu, Eng Khim berkata, masalah itu dapat diselesaikan sekiranya pihak terlibat turun padang dan mendekati nasib mereka yang hidup di jalanan.

“Orang awam yang menemui lelaki ini memaklumkan kepada saya dia mencuri dan harus diserahkan kepada polis. Pada pendapat saya, dia tak bersalah.

"Dia sudah meminta kebenaran untuk mendapatkan beberapa kuih untuk dimakan tetapi tidak diberikan sebaliknya dia dihalau.

"Dia tidak ada pilihan melainkan mencuri kuih itu. Dia mencuri kerana dia lapar dan bukan kerana dia mahu melakukan jenayah. Dalam soal ini di manakah peranan orang ramai serta badan yang bertanggungjawab?," katanya. -SH-


Aku baca artikal ini naik angin rasanya.. Macam tak percaya ..tak mungkin manusia tergamak buat macam tu pada sesame makluk…
Kita sepatutnya bukan lagi beri makan padanya malah beri dia tu baju baru pada dia ..dirumah kita tu banyak baju tersimpan dalam stor tunggu masa nak bakor.. apa salahnya beri pada dia sepasang suruh dia mandi lepas tu beri dia makan …. Beritahu dia sebelum makan suruh baca bismillah.. biar terbuka hati dia…
Apa salahnya…
Dalam bab ini tidak ada istilah “awak tak tahu ..awak duk jauh…kita duk sini kita tahulah kedudukan yg sebenarnya…”
Bulan puasa ni tolong bersihkan la hati kita…
Kalau kita hari2 buat baik InsaAllah dia akan terbuka hati dia untuk islam….
Kita Tanya hati kita selama kita dalam Pas berapa orang dah kita islamkan orang kafir atau sedarkan org umno selain kita berbanga sangat lamanya kita dalam pas.

Sedarkah kita kumpulan NGO kristian mengagihkan makanan setiap malam pada manusia gelandangan di Bandar besar agar suatu ketika nanti mereka ini akan masuk kristian ?
Sedarkah kita ada rumah2 orang2 tua dibina oleh orang kristian agar suatu hari nanti orang2 ini dapat manjadi kristian..?
Sedarkah kita sekarang org2 kristian mengagihkan kitab mereka diperumahan melayu islam ?..

Politik politik juga kerana kita tahu politik dan islam tak terpisah..
Yang penting hati kita dan kekerasan kita dalam islam sejauh mana dakwah kita selama ini dalam masyarakat..

Jangan kata perkara ini kecil...yang sememangnya kita nampak kecil..

Sifirnya mudah jer dalam perkara ni..
Pas memerintah Pas bertangungjawab.
( Aku masih terluka dengan isu FGVH )
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

pak su berkata...

ini laa masalah orang Islam....
kalo anjing pun kita bagi makan dapat pahala....inikan manusia....
depa mengaku sembahyang tap ruh dlm sembahyang tak zahir dlm diri.....
last sekali makanan tak habih tu ke longkang jugak........

Omar Sahlan berkata...

Saya keluarkan cerita ini agar ia menjadi pedoman pada yang lainya..

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong