INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Jumaat, Oktober 05, 2012

TERIMA KASIH TECHNOPLANT

Inilah  ladang aku yang sebenar ...
alat pagar letrik
Pokok sudah mulai hijau subur... Selama ini orang lain sudah menikmati lebihan hasil beratus ...beribu .. aku sesen pun tak pernah merasa... walau pun BTS aku melebihi 6  tan sebulan.. puncanya ialah kerana ladang aku berkongsi dengan ladang yang kurang hasil dan pokok muda  lagi... Ladang aku  ladang pemulihan dalam group 9 orang dengan kod 118Y .. Itu sebabnya apa bila rakan-rakan dalam group FB cerita mak ayahnya banyak duit atau menuduh aku tak bersyukur duit banyak ... aku selalu melenting .. sebabnya aku mana ada duit.. mengharapkan pinjaman RM1450.00 sebulan dengan baki ditangan RM680.00 dengan anak yang ramai.. sedangkan rakan2 dan orang lain yang berusaha sendiri menerima RM6,000.00 lebih sebulan...
gambar di ladang chini timur
Dulu aku buat sendiri tetapi tidak berjaya disebabkan serangan gajah sehingga lebih 250 anak sawit musnah  berpunya kerana perparitan yang tidak mengikut sukatan sebenar dan pagar letrik yang tidak sempurna...
Kalau aku tak salahkan perkara ini nak salahkan sapa..? takkan nak salahkan gajah kut...
Dalam perkara ini asasnya  aku salahkan felda kerana mengapa kontrak buat parit gajah macam longkang perumahan boleh lulus..?.. mengapa felda tidak pulangkan wang tanam semula pada peneroka yang ingin mengusahakan sendiri untuk membuat modal permulaan..?
longkang gajah lama

-----------------------------------

Hari ini bermula 1/10/2012 
Ladang aku tidak lagi  berkelompok.. 
ladang aku tidak bercampor dengan ladang orang lain .. 
Sendiri-sendiri... tidak ada kongsi2....
tetapi  ladang aku masih di urus oleh felda .. 
Ini adalah permintaan  aku sendiri dan felda meluluskan ..

Ladang aku ..BTB aku...3/10/2012
Longkang gajah sudah buat semula

Gambar atas dan bawah longkang gajah mengikut sukatan yang sebenar  

Aku yakin apabila longkang  yang sama di buat dua kali ia melibatkan kos  yang tinggi yang  peneroka harus tangung..
Gambar longkang ini di ladang saya sempadan dengan hutan dan ladang Chini Timur.dibuat pada 9/2012 yg lalu...

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong