INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, Januari 29, 2013

4hb.Feb 2013 Penentuan HalaTuju KPF


Bro Yee
Every which way but lose!!!

Perbicaraan bagi menentukan Mesyuarat Agong semula KPF akan ditentukan di mahkamah tinggi pada 4 Februari ini. Jika keputusan tidak memihak kepada KPF, maka Mesyuarat Agong semula perlu diadakan dalam tempoh 30 hari. Jika KPF menang, maka selamatlah saham ahli buat sementara dan mesyuarat semula tak perlu diadakan.

Bagaimanapun KPF akan mengadakan mesyuarat agong tahunan pada bulan Jun ini. Sudah tentu Faizol Ahmad sudah membuat persiapan rapi. Dari setiap perjumpaan, seminar, kursus, majlis dan ape saja, Faizol sudah berkempen untuk mengambil alih KPF. Bukan takat kempen, Faizol turut menghentam dan telanjangkan KPF. KPF bodoh dan menipu ahli. KPF tak pandai cari duit, maka Faizol saje yang layak mengambil alih KPF.

Para perwakilan baru untuk mesyuarat agong ini sudah diadakan dan semua pengurus secara automatik wajib menjadi perwakilan. Tiada ape yang boleh selamat lagi ditangan Faizol. Cadangan FGV untuk mengambil aleh ekuiti KPFsebanyak 22% dalam Felda Holdings sudah tersedia dalam senarai agenda. Jika FGV berjaya menambah dari 49% kepada 71%, maka FGV menguasai secara mutlak ekuiti dalam Felda Holdings.

Itu lah yang diimpi2kan oleh FGV. Inilah yang diidamkan2 oleh FGV. Bagai bulan jatuh ke riba. Bagai pucuk dicita ulam mendatang, segalanya dah dalam genggaman. Kembang muka Sabri dan Isa Samad setelah menguasai FGV ekuiti. Agaknya saham FGV bole melonjak naik berganda2 bila dah dapat 22%. Sebagai majoriti shareholder, FGV ada absulote power dalam Felda Holdings yang dulunya dikuasai oleh KPF. FGV boleh buat ape saja. Sebaliknya KPF hanya pemegang minoriti tinggal 29%. Yang terkapai2 akhirnya nanti KPF.

Bila lingkup KPF, Isa angkat kaki dan mulutnya celupar menyalahkan para perwakilan kenapa lepaskan pegangan 22 peratus! Faizol pulak akan salahkan pengurus kerana tak sokong 100%. Ini lah bahana kalau politik masuk dalam koperasi, kalau perasuah jaga peti besi, macam kera merentas dusun, ibarat musang menjaga ayam....???? Wallahualam
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong