INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Rabu, Januari 02, 2013

LAPORAN POLIS DALAM ISU JENGKA 11

Ketika suasana hiruk pikuk di Jengka 23 dengan jeritan penyokong Umno yang diketuai Pengerusi JKKR dan Pengurus Felda,seorang pegawai polis berbisik kepada saya supaya membuat report polis,beliau akan ambil tindakan.Esoknya rakan saya membuat report polis .
Saya sendiri membuat report ke atas beberapa individu yang menghalang kami masuk ke Jengka 11 menghadiri ceramah yang mendapat keizinan pihak OCPD Maran.
Antara nama nama yang saya senaraikan ialah Pengurus Felda,Ketua Umno dan beberapa orang pemuda Umno yang tak peduli surat daripada OCPD yang saya bawa bersama.
Petang itu saya dipanggil memberi keterangan kepada Pegawai Penyiasat dari IPD Maran.
Soalan yang banyak ditanya ialah berkaitan ANAK.Bila ditubuhkan,tujuan,berapa ahli,pendaftaran ANAK dan perjalanan Kembara Oren dari Felda Bukit Kepayang Bera hingga lah ke akhirnya..
Saya report tentang kejadian di Jengka 11...tapi perkara lain pulak yang dia siasat..Tak banyak pun soalan tentang kejadian di Jengka 11.Pegawai Penyiasat tak tanyapun saya siapa orang orang yang saya senarai dalam report tersebut....so..saya nak percaya lagi ke kepada polis?????Semua kejadian sepanjang Kembara Oren bukan saja di Pahang tapi juga di Trengganu dan Negeri Sembilan disaksikan oleh polis..Ada anda dengar mana mana individu ditangkap kerana halang laluan awam dan bertindak ganas pada peserta Kembara Oren yang tak bersenjata???
Pastinya anda pun akan menganggap saya terlalu bodoh kalau nak berhusnu dzan lagi dengan pihak polis kan!...inilah lakonan lakonan menjelang tumbangnya BN...Inilah yang saya luahkan kepada beberapa orang anggota polis di Jengka 14 malam tadi...saya katakan,polis lah menyebabkan Umno naik tocang hingga boleh sesuka hati sekat ahli PAS nak hadiri program dalaman parti di Markaz bersama Dato Tuan Ibrahim malam tadi..Polis lah yang bagi muka pada Umno..
Kalaulah yang buat halangan tu orang PAS,dah lama kami kena tembak dengan gas pemedih mata.Saya pesan kepada rakan rakan polis malam tadi,jangan sampai dah tak de kuasa macam Musa Hasan,baru lah nak berkokok..Tak der manafaatnya lagi..Masa ada kuasa tak nak guna pulak

oooooooOOOOooooooo

Di bawah teraju Isa samad dan Faizool Ahmad,Pengurus2 Felda telah diternak supaya menjadi lembu.Mereka kembali ke era 80an menjalankan tugas Umno di rancangan Felda.
Beberapa sekatan yang dibuat ke atas Kembara Oren menjelaskan realiti yang berlaku.Bayangkan Pengurus tanpa segan silu mengarahkan RELA dan pendokong Umno membuat sekatan untuk menghalang penyokong PR berkumpul di Markaz milik PAS seperti yang berlaku di Jengka 23 dan di Jengka 14 malam tadi.
Program malam tadi adalah program dalaman PAS bersama Pemudanya.
Pengurus boleh bertindak bodoh kononnya atas peruntukan Akta GSA,lalu bertindak menghalang ahli ahli PAS manghadiri program tersebut.Pengurus Wilayah Jengka Dato Saari Din antara orang yang mengeluarkan arahan untuk menyekat aktiviti PAS di Jengka.Ada kawan kawan yang menghantar mesj kepada beliau menegur tindakan yang dibuat,tetapi beliau dengan angkuhnya mempertahankan tindakan2 bodoh Pengurus Rancangan tersebut.
Ketika Mahkamah Tinggi Temerloh membuat keputusan tentang kes 'Haram Jadah',beliau lah yang mengerahkan peneroka2 wilayah Jengka membuat Himpunan Haram di depan Mahkamah bagi menyokong 'Haram Jadah'..
Beliau terang terangan menjadi alat kepada Umno dan sepatutnya meletakkan jawatan dan masuk politik sahaja..
Teman teman warga Felda yang nak 'berkenalan' dengan Dato Saari Din boleh lah hantar sms ke nombor hp beliau 0197536806...Selepas ini anda boleh nilai sendiri layakkah beliau menjadi Pengurus Felda Wilayah Jengka satu satunya bergelar Dato.
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong