INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Sabtu, Januari 19, 2013

PAS BERSAMA RAKYAT DI FELDA BKT .PERMAI

Hari ini PAS Kawasan Kulaijaya mengadakan program ' Sehari Bersama Rakyat ' di Felda Bkt Permai. Ada ziarah bersama Darus Syifa', gotong royong mengecat rumah, konvoi kebajikan dan majlis membaca Yasin bersama kaum ibu.

Kemuncak malam ini pelancaran ' Bulan Cinta Rasul ' menampilkan Iwan Dangdut. Beliau akan menceritakan pengalaman hijrahnya ke arah Islam sambil mendendangkan beberapa buah lagu ketuhanan dari album terbarunya.

Meskipun macam2 ujian dan halangan, program tetap diteruskan. Pamplet fitnah ditabur di masjid waktu solat jumaat semalam. Bendera PAS dibakar, manakala banner di carik2 hingga koyak.

Ada rumah yang kita nak buat aktiviti gotong royong mengecat rumah diugut hingga tuan rumah berada dalam ketakutan. Pengurus dan Ketua Kampung maklumkan kepada pimpinan PAS Cawangan, tak perlu gotong royong, nanti Felda yg akan buat. Entah ya entah tidak......

Alhamdulillah, Ketua Cawangan PAS Felda Bkt Permai dan anak buahnya tidak melatah. Walaupun dulu, mereka samseng Umno, bila masuk PAS jadi penyabar. Berkat kefahaman dan tarbiyyah PAS.

Semangat mereka tinggi. Waktu saya datang bulan lalu, 78 orang jadi ahli PAS. Sekarang dah meningkat lebih 100 orang. Ia merebak sampai ke kampung berdekatan, Kg Murni Jaya dan Kg Melayu Sedenak.

Perjuangan Islam mana boleh sekat, makin dihalang...lagi cepat berkembang!



Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong