INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, Februari 18, 2013

Video Sg Tengi: Anak temui IGP buat bantahan


KUALA LUMPUR: Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) meminta Ketua Polis Negara (IGP) Tan Sri Ismail Omar menyatakan pendirian berhubung dengan penyebaran video yang mengaitkan pihak polis berhubung dengan insiden yang berlaku di Felda Sungai Tengi.

Presiden Anak Mazlan Aliman menyatakan ini sejurus keluar dari Ibu Pejabat Polis Bukit Aman selepas pertemuan ringkas Anak dan penyerahan memorandum sebentar tadi.

Mazlan memberitahu, pertemuan hari ini juga turut membincangkan tentang jaminan intergriti polis selaku badan keselamatan yang melindungi rakyat.

Mereka meminta agar satu siasatan terperinci dilakukan dengan segera bagi membersihkan pasukan polis dari gejala bersekongkol dengan parti politik pemerintah Umno-Barisan Nasional sepertimana yang didakwa.
Menurut Mazlan, video yang bertajuk 'KANTOI!!!! RAKAMAN UMNO DALANG PROVOKASI DI FELDA SUNGAI TENGI' dengan jelas menunjukkan suatu mesyuarat yang dipengerusikan oleh pengurus Felda Sungai Tengi, Alias Hussein bersama-sama pemuda-pemuda upahan yang mengganggu program pada malam tersebut.

Malah video tersebut juga turut mengaitkan pihak polis yang memberi nasihat untuk melakukan huru hara.

"Pertemuan hari ini adalah bagi membincangkan apa yang berlaku di Felda Sungai Tengi dan juga rakaman video yang telah disebarkan sebelum ini yang telah mengaitkan pihak polis dalam huru hara yang berlaku di Felda tersebut.

"Kita mahu siasatan yang telus dan adil dijalankan, Pegawai Polis Daerah Kuala Kubu Bharu yang dimaksudkan di dalam video itu hendaklah diberi surat tunjuk sebab dan jika bersalah hendaklah dikenakan tindakan displin sepertimana yang tertera di dalam undang-undang agar ia tidak berulang lagi," jelas beliau.

Tambah beliau, jika kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengurus Felda tersebut merupakan satu fitnah maka beliau perlu dikenakan tindakan tegas dan dibawa ke mahkamah kerana telah mencemari imej polis.

Katanya lagi, budaya samseng di mana individu-individu mengambil undang-undang di tangan mereka sendiri dengan menyekat jalan masuk ke felda di samping melakukan provokasi-provokasi, mengugut, membawa senjata merbahaya dan sampai mencederakan orang awam hendaklah dibanteras sama sekali agar tidak menular ke dalam masyarat negara ini.

Mazlan yang dalam pada itu turut mempertikaikan tindakan pihak polis yang seolah-olah memberi lesen kepada samseng-samseng untuk bermaharajalela apabila sekadar melihat insiden yang berlaku tanpa mengambil apa-apa tindakan mengawalnya.

"Kita melihat budaya samseng ini seolah-olah menjadi satu yang dihalalkan apabila provokasi yang sama berlaku setiap kali program diadakan di kawasan felda.

"Kita mahu pihak polis membendung serta mengambil tindakan tegas berhubung perkara tersebut kerana ia akan menimbulkan suasana yang huru hara jika tidak diambil tindakan lebih awal," sambung beliau lagi.

Turut hadir pada pertemuan tersebut adalah Penasihat Undang-undang Anak, Haris Abdullah bersama tiga orang dari Anak.

http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/16807-video-sg-tengi-anak-temui-igp-buat-bantahan
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong