INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Sabtu, Februari 09, 2013

HACKER PUN BENCI BARISAN NASIONAL

Saya tertarik dengan kumpulan Hacker sofea hana ini ... Dia ada mesej tersendiri untuk renungan kita dan untuk ingatkan pemerintah barisan nasional..
Tidak kira dari penjuru mana pun rakyat sudah bosan dengan kerenah pentadbiran yang ada sekarang..
Matlamatnya rakyat hendakkan keselesaan selamanya bukan sementara berupa gula-gula...
Ikuti terjemahanya dari kumpulan yang mengelardirinya sofea hana dan komen-komenya..

Assalamualaikum. Kami selaku rakyat Malaysia memohon agar pihak kerajaan Malaysia sekarang ini menyumbangkan sedikit masa untuk membaca dan meneliti memo di bawah.

1. Tetapkan pemakaian artis agar tidak terlalu menonjol

2. Membuka lebih banyk peluang pekerjaan untuk belia

3. Mohon dikaji semula umur bersara untuk memberi peluang pekerjaan kepada golongan muda lepasan IPT.

4. Mohon turunkan kadar cukai

5. Mohon turunkan/hapuskan caj yg xmunasabah

6. Mohon dikaji smula pendidikan negara yg terlalu berorientasikan peperiksaan.

7. Mohon Perdana Menteri melepaskan jawatan demi masa depan negara.

8. Mohon diberikan biasasiswa kepada pelajar yang cemerlang tanpa mengira latar belakang.

9. Mohon kembalikan hak rakyat.

10. Mohon menangkap pemimpin rasuah dengan segera.

11. Mohon debat antara pemimpin berlainan parti 2 bulan sekali untuk menunjukkan kematangan pemimpin.

12. Mohon hentikan penggunaan porno dan fitnah yg melampaui logik akal ketika berkempen atau ketika ingin menjatuhkan parti lawan kerana ia boleh memalukan diri sendiri,

13. Mohon salah satu negeri di Malaysia dibenarkan untuk melaksanakan hukum hudud agar dapat dijadikan contoh kepada negeri2 lain.

14. Mohon siasat setiap kekayaan melampau setiap menteri.

15. Mohon kerajaan masuk campur dalam isu harga rumah yang melambung tinggi sebelum terlambat dan jadi macam spain, portugal dan greece.

16. Mohon undi yang bersih

17. Mohon Bil Pembentungan Indah water dihapuskan

18. Mohon pendidikan percuma untuk rakyat

19. Mohon hukum Islam dilaksanakan secara keseluruhan dan tidak liberal.

20. Mohon dihukum mana2 kaum yang rasict.

21. Mohon royalti diserahkan kepada rakyat Kelantan dan Terenganu,bukan Wang Ihsan

22. Mohon media yang adil.

23. Mohon jadikan Malaysia negara yang betul2 mengamalkan demokrasi,bukan demokrasi yang hanya pada nama.

24. Mohon pemimpin bertaubat

25. Mohon pemimpin yang bersalah mengaku akan kesalahannya.

26. Mohon isteri para pemimpin memakai tudung supaya dapat menjadi contoh kepada rakyat.

27. Mohon pemimpin mengamalkan cara hidup islam.

28. Mohon bangunan usang di setiap bandar dicat semula untuk mewujudkan suasana ceria.

29. Mohon harga barang keperluan diturunkan kerana ia begitu membebankan pengguna.

30. Mohon segala skim 1Malaysia dihapuskan. Kami mahu bantuan sebenar,bukan gula2.

31. Mohon menurunkan harga perkhidmatan internet serendah negara-negara maju yang lain.

Harapan kami agar pihak kerajaan Malaysia dapat mempertimbangkan isi kandungan memo ini kerana memo ini dibuat untuk kebaikan dan kepentingan negara Malaysia.


Anda boleh download Memo ni disini: http://www.jsis.jpm.my/memo.txt

Segala komen-komen di bawah ini

32.royalti

haha,, Bagus Sofea Hana.. Disini saya menegaskan,
Daripada Abdullah bin Amr bin 'ash r.a berkata : aku mendengar rasulullah saw bersabda
"bahawasanya Allah swt tidak mencabut (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekaligus dari (dada) manusia. tetapi Allah swt. menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim-ulama. maka apabila sudah ditiadakan alim-ulama, orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka. maka apabila pemimpin-pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan. mereka sesat dan menyesatkan orang lain" [H.R Imam Muslim].

Bila Hackers Berdakwah..

Naim Mohammad · Follow ·  Top Commenter · Photographer and Editorat NNM Photography · 213 subscribers
32. mohon pegawai agama sekolahkan rosmah.
33. mohon siasat , ni negara malaysia ke , negara bangla. sbb ramai sgt pndatang asing kat KL. bkn mcm malaysia je.
34. mohon ibrahim ali jgn overacting.
35. mohon siasat lembu-2 di kondo.
36. mohon macai hentikan slogan bodoh seperti "keluarlah dari malaysia kalau tak suka najib". ko ingt ni negara najib?

Sekurang2nya Jika diberi pendidikan percuma, tidak membebankan rakyat.. rakyat akan mudah mencapai pembelajaran.
Kater nak rakyat maju, nak rakyat cerdik.. tapi pemimpin banggang. bila bagi pendidikan berbayar, pelajar kena pinjam PTPTN, bla pinjam PTPTN. lepas kuar. tak sempat kerja lg.. dah kena bayar.. kerja kat malaysia nie bkan senang dapat.. pikir pakai otak sikit. ko pown pelajar gak.. ko akan rasa gak nanti..

saya sokong...mohon tambah no 32. saya nak keadilan terhadap kematian saya...

Mesti ramai tak percaya kan Ustaz Azhar Idrus Masuk Berita Tv3! Tak caya tengok ni --> http://on.fb.me/VZrQdi.

Sylar Mee
suka la fea terima hadis yang aku cadangkan...hehehek..harap kerajaan buka mata untuk memo ni...

no 32. mohon keadilan terhadap kematian saya...




Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong