INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, April 22, 2013

??? Pembangunan Sistematik Peneroka Felda ???



CHINI 21 April - Warga Felda kini berpeluang menambah pendapatan menerusi pelbagai program transformasi dan pembangunan yang lebih sistematik di kawasan tanah rancangan.
Pengarah Besar Felda, Datuk Faizoull Ahmad berkata, Felda yang dibangunkan dengan matlamat membasmi kemiskinan, ternyata memenuhi tujuan itu.
"Kini, Felda mengorak langkah sebagai penjana ekonomi untuk kawasan luar bandar dengan menyediakan peluang-peluang ekonomi yang lebih pelbagai," katanya ketika berucap pada majlis perasmian Kompleks Industri dan Rekreasi Felda (KIRF) Chini, di sini hari ini.
Perasmian disempurnakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
KRIF di Chini itu misalnya adalah antara program transformasi yang bertujuan membangun dan merancakkan keusahawanan Felda di kawasan berkenaan.
Faizoull berkata, tahun lepas seramai 35,310 daripada 112,635 peneroka terlibat dalam bidang keusahawanan dan oleh itu Felda berusaha memastikan setiap orang dibantu bagi membuka ruang dan peluang.
"Bagi mencapai visi mempelbagaikan pendapatan tinggi dan mengeluarkan produk berkualiti, Felda Chini misalnya, dikenal pasti melibatkan diri dalam aktiviti tenun selain memasarkan produk tradisional tempatan," katanya. - BERNAMA

P/s
Langsung aku tak faham dengan ucapan ni....Tak faham atas dasar angaran generasi felda Chini lepasan sekolah yang duduk Chini sekitar 5 ribu (-+ ) sedangkan peluang pekerjaan untuk projek tenun berapa % ????? 
Hakikatnya sehingga saat ini generasi felda Chini masih memerlukan pekerjaan .......
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong