INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, April 30, 2013

Tian Chua lapor polis isu penyelewengan dakwat kekal


(Oleh Mohd Arif Juhani)

KUALA LUMPUR 30 APRIL: Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua membuat satu laporan di Balai Polis Jinjang berhubung isu salahlaku Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam pembekalan dakwat kekal yang digunakan untuk pengundian awal PRU 13 hari ini.

Calon Parlimen Batu itu berkata, beliau mendapati salahlaku ini berlaku selepas melawat pusat pengundian awal di Kem Batu Kantomen, Jalan Ipoh dan Taman Koperasi Polis di ibu negara.

"Pada awalnya, selepas melawat pusat pengundian awal ini, saya berpuas hati dengan proses calit dakwat kekal berwarna ungu di jari telunjuk kerana ia berjalan seperti yang dijanjikan oleh SPR.

"Tetapi lebih kurang jam 10.30 pagi, saya dihubungi oleh seorang anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang mendakwa dakwat kekal itu boleh ditanggalkan," ujarnya sambil menambah pegawai ATM itu memohon identitinya dirahsiakan.

Beliau kemudian bertemu dengan pegawai ATM tersebut di sebuah lokasi untuk menunjukkan bagaimana dakwat itu boleh luntur dengan menggunakan 'instant hand sanitizer luxor' (bahan pencuci tangan segera).

"Apa yang saya dapati, ia memang mengejutkan kerana tujuan dakwat kekal digunakan adalah untuk mengelakkan pengundi membuang undi berulang kali.

"Penemuan ini menunjukkan proses berkenaan tidak telus dan berkemungkinan penyelewengan boleh berlaku," kata Tian sambil mendesak polis segera mengambil tindakan.

https://www.facebook.com/KeadilanDaily
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong