INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Khamis, Mei 02, 2013

KERANA BR1M PENEROKA SUDAH LUPA DENGAN KPF ?


Dlm musim kempen pru jgn lupa isu kpf. 73 % sahamnya peneroka punya dan bakinya kakitangan. Takat ini masih kuasai 51% dlm Felda holdings. Lepas pru kalau BN memerintah lg, entah apa jadinya. Kalau menteri koperasi org sama..entah selamat, entah tidak. Sabri fgv masih mengintai2...sabri masih berfikir2 apa nak buat dgn kpf. Hasil sabah jatuh, apa pulak akalnya lagi?
Biasanya dlm bulan Mei ini, kpf sibuk nak buat persiapan mesy agong. Malah, notis dah mula hantar. Kalau ikut kebiasaan, 3rd week Jun mesy dijalankan dan akhir bulan Jun dapat dividen.
Takat ni tiada tanda2 mesy agong akan diadakan. Semua ahli tahu apa puncanya. Tetapi kita mcm tak kisah nampaknya. Mcm tak syg kpf sejak dpat brim, durian runtuh, bonus, gaji baru...
Ok, tak mengapa. Cuma nak recall balik. Kalau mesy agong tahun ini tak diadakan atau lambat dibuat dan dividen lewat, maka jangan lah kita salahkan kpf. Kesian tengok lembaga & pengurusan kpf asik kena tuding jari.
Maka yg patut disalahkan ialah 2 perwakilan kpf yg membantah mesy agong tahun lalu. Mereka bantah supaya mesy agong tahun lalu dibatalkan dan hingga sekarang belum ada keputusan mahkamah. Itu ceritanya.
Banyak corat coret kpf. Tak payah lah ulas2 lg. Sekadar nak menyebutkan, kpf banyak terlepas beberapa anugerah bertaraf dunia disebabkan isu2 yg menimpa kpf. Kesian kpf, asik menerima tempias hujan dan terdedah pada panas.
MAKA TU SBB KITA KENA TUKAR...UBAH


Rakyat adalah 'raja' kepada sistem demokrasi. Rakyat menjadi tuan kepada pemimpin. Rakyat bukan hamba. Yg menjadi hamba ialah pemimpin dan wakil rakyat. Maka yg menentukan pemimpin ialah rakyat. Sbb rakyat pembyar cukai.
Pegawai kerajaan juga adalah rakyat dan bebas memilih sesiapa termasuk memilih kerajaan baru. Yg bertanding ialah parti bukan kerajaan. Sosek2 di mane2 pun berckap hal memilih kerajaan baru. Mencuba sesuatu yg baru adalah pemikiran yg baru. Tiada kaitan dgn kesetiaan. Pegawai kerajaan hanya perlu setia apabila kerajaan baru dipilih rakyat secara resmi pada 5 Mei nanti.
Peneroka juga adalah 'raja' dlm sistem pilihanraya bebas di negara ini. Penroka tidak terikat dgn sesiapa & bebas memilih wakil rakyat masing2.
Rakyat banyak diberi gula2 tetapi lupa mengambil vitamin. Rakyat berpusu mengambil brim, durian runtuh dan mcm2. Tetapi adakah itu tanda KDNK berkembang? Adakah perdapatan perkapita naik? Adakah inflasi rendah? Adakah roti canai masih setengah ringgit? Kaya kah rakyat Malaysia dpat brim? Adakah nak suruh rakyat balas budi? Bukan kah membangunkan negara tugas Kerajaan?
Kalau ada salah laku, maka rakyat wajib menegur. Kalau ada campur tangan bini2 dlm pentadbiran, maka ia wajib ditegur. Kalau Kerajaan buat keburukan maka rakyat wajib tegur. Kalau dah ditegur, Kerajaan masih lagi buat salah, maka rakyat perlu tarik sokongan dan KENA LAH UBAH
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Mohd Khairolnizam Hamidin berkata...

betul ape yang dikata

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong