INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Rabu, Jun 12, 2013

RAHSIA DISEBALIK DEMONTRASI DI TURKI

Demonstrasi di Turki dari kaca mata lain : gambar-gambar yang menjelaskan hakikat sebenar disebalik demostrasi di Turki.
Gambar-gambar mengenai demonstrasi di Turki yang disebar oleh para aktivis di media social semalam mendedahkan hakikat sebenar mereka, iaitu memprotes undang-undang yang berkaitan dengan penjualan arak dan pengiklanannya, yang telah diluluskan oleh parlimen Turki.
Dibawah undang-undang ini, parlimen Turki melarang syarikat-syarikat yang menjual arak untuk menganjurkan (sponsor) mana-mana akiviti umum, begitu juga di tempat penjualan arak tidak dibenarkan mempamerkannya secara terbuka.
Menurut undang-undang tersebut, termasuk larangan iklan di TV, filem-filem, klip video dimana termasuk iklan gambar-gambar yang mengalakkan pengambilan arak, termasuklah larang menjual arak antara pukul 10malam sehingga 6pagi, dan mengenakan hukuman yang berat kepada mereka yang memandu dibawah pengaruh arak.


Maka berleluasa penjualan arak kerana yang berdemo adalah kaki arak
Pihak aktivis mengesahkan bahawa demonstrasi tersebut bukanlah disebabkan perancangan kerajaan untuk mengantikan “Gezi Park”, yang terletak di kawasan komersial bandar Istanbul dan merupakan ruangan hijau yang terakhir di pusat Bandar tersebut, dan digantikan dengan membina replika barrack tentera Uthmainiyah sebagaimana yang disebarkan oleh media, akan tetapi adalah kerana undang-undang arak yang telah diluluskan. [FB kamin]
dalam masjid pakai kasut.. islam bagaimanakah mereka ini..?

Mustahil tidak cedera jika terkena bola ini
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong