INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Khamis, September 19, 2013

SAHAM KPF 14.5% .??? BUKANKAH 16.5% ?????


Dapat sumber dari perbincangan dalam laman sosial FB VETERAN FELDA

Hari ini, 18hb Sept. saya dengar lagi berita dari angin lalu mengenai KPF. i) Khabarnya pihak berwajib, SKM, mengizinkan bonus hanya 4.5% dan bukannya 6.5% dibayar kepada ahli, sepertimana telah di persetujui di MA KPF. ALP telah membuat rayuan semula. Semuga berjaya rayuan itu.

ii) Angin lalu yang bertambah kencang membawa berita ura2 FGV untuk membeli baki saham Syarikat Felda Holdings yang di pegang oleh KPF,(sebanyak 51%), akan tidak dapat tidak, macamana sekalipun akan dipastikan mesti menjadi. Wallahualam

DFY.. kalau mcm ni....habislah kita DFY....Itulah ingat lepas pencen nk simpan diKPF.

Ya ke ni DFY...cubaAhmad Razan Zainal pastikan dgn CEO KPF c Mazlan tu......x de ke sembang2 baru ni...

Kami hanya sembang mengenai projek-projek baru KPF, termasuk di Makkah, ganti Hotel Ummu Hane yang sudah di robohkan April lepas, peluang tanah di Kelantan, jika ada....Yang cerita baki dividen KPF, belum lulus SKM....Yang angin lalu, sya tak tanya sebab tak sampai ke Bentong lagi berita....

Tolonglah abg2.....
Usahakanlah berbuat sesuatu...
Selamatkanlah kazanah terakhir felda dari diperkosa kerangkusan mereka yg tamak haloba penuh tipu daya....
Jangan lah tersilap menilai sebagaimana yg sebelumnya...fgv tergadai kini....

Jualan saham hanya akan berlaku sekiranya ahli KPF sendiri mengizinkannya. Minta ahli2 berfikir apa yang terbaik untuk ahli, jangka masa panjang.Jika pelaburan KPF masih kekal dalam syarikat Felda, pulangan pasti akan diperolehi kepada ahli. Ingat jangan jadi Burung Terbang Di pipiskan Lada. Terdengarkan Guruh Dilangit, Air Ditempayan Dicurahkan.Ayam Sabung Menang, Kampong Tergadai.Bincangkan hal masa depan KPF. Tanyakan kepada mereka yang pandai, tetapi tidak berkepentingan sendiri. Orang lain nak beli syarikat Felda. Mesti mereka telah kira ini menguntungkan lebih kepada mereka.
Ybg Dato, mohon ALK sediakan paper pro dan cont penjualan saham tersebut supaya mudah ahli membuat keputusan yang terbaik.

ALP KPF nampaknya berdiam diri. Angin telah bertiup sejak Hari Raya Eidulfitri tahun 2012. Saya telah bangkitkan soal 'Siapa yang akan menjaga kepentingan dan mempertahankan kedudukan KPF dan Ahlinya' kepada dua ALP dan CEO KPF. Ulangan dibuat melaluiDialog Kita 1,2,3,4, anjuran Ahli PBKF, terakhir Agustus 2013. Masih tidak bergerak kelihatannya. Kalau gitu kita sendiri ambil berat hal KPF. Mulai sekarang. Buat apa yang perlu untuk mempastikan Ahli KPF tahu apa yang akan berlaku.

Puziah Jamaluddin Kena tanya CEO KPF En Mazlan, dia tahu semua hal dalaman KPF.

 Dato F, kita lupakn sekejap sejarah silam kita di perancang dulu....Kita amati & tumpukn sekejap nasib kpf. Tahun 2010, si bakke gagap merengek dgn bini rusmah supaya felda lepaskn pegangan ekuiti 49% dlm felda holdings. Akibatnya felda melopong hilang income rm250 juta setahun. Walaupun ditukar dlm bentuk saham, tapi pattern atau goodwill penat lelah felda membina empayer perniagaan yg begitu besar lesap begitu saja. Maknenya fgv diam2 kelentong felda. Bahasa kasarnya menipu la. Harap2 yg tgh sakit tu bole sedar & dengar apa jadi pada felda. Kali ini fgv nak bolot semua 51% & kabarnya semua ekuiti kpf dlm fassb. Ini idea sape lg kalau tak nenek suzana! Dia sanggup perjudikan peneroka dan staff utk business fgv yg makin tenat. Pradeev kumar ceo fgv yg gantikan si polan yg sakit tu..apa dia tau hal kpf? Isunya skrg board kpf dah jadi mcm kerbau dicocok hidung & terpaksa pakai baju oren. Apa YDP pencen bole buat? Apa para perwakilan kpf bole lakukan melainkn sokong saja dlm EGM nanti. Nenek su yg jd master mind. Dato pun tau dia petah & pandai mengipas. Co's di US & Canada lingkup di tgnnya. Kilang rugi. Mana pernah kilang rugi di masa2 lepas? Cost cpo makin mahal & fgv sudah lesap image planters! Jadi, kita kena redha & terima hakikat kpf akan tinggal nama saja mcm kub, multipurpose, maika, shamelin dll...

DFY....jangan biarkan KPF jadi macam KUB atau Shamelin....ahli kita amat ramai, jangan abaikan mereka....dulu pun pernah jadii ahli KUB

Dato F, masa BUL di setup dulu, kita bertgang leher kawal kos, baja & mcm2. Kos mesti tak lebih rm150 ketika itu & kemudian naik sampai rm180 & last2 felda bg ceiling sampai rm200-rm220. Nak lantik VA must get approval from felda. Nak tender baja must get consent from felda. Bila fgv amek aleh ladang felda, cost hampir sama dgn harga bts. Ni apa cite? Org golden hope masuk dpat US8ribu-12ribu jadi manager. Planters dan org lama fpsb disingkir. Replanting dah sampai rm15ribu per hec....ni apa cite? Mcm mane fgv nak untung? Nak cover untung cari jln pintas...apa lg kpf jadi mangsa la. Terdaya ke perwakilan kpf lawan isa samad?
Felda adalah sumbangan AY Tun Razak kepada kita orang Melayu dan Orang Cina India... Melayu dapat tanah menjadi peneroka dan akhirnya dapat grant tanah dari kerajaan megeri...Melayu dapat kerja menguruskan rancangan tanah terbesar di dunia dengan ikhlas dan hanya menerima gaji pencen ( tetapi ada juga kakitangan rancangan Fela dirampas hak pencen mereka dengan lembut)... Orang Cina India juga ada yang dapat jadi peneroka, jadi pegawai dan tetapi banyak yang jadi jutawan menjadi kontrektor)...

Recopy & paste: Angin lalu yang bertambah kencang membawa berita ura2 FGV untuk membeli baki saham Syarikat Felda Holdings yang di pegang oleh KPF,(sebanyak 51%), akan tidak dapat tidak, macamana sekalipun akan dipastikan mesti menjadi. Wallahualam...

zaman Tun M tak sampai hati beliau hendak jadikan Felda... seperti FGv... Felda Holdings dan KPF masih dapat dipertahankan... zaman sekarang KPF mesti di ambil alih kalau tidak usaha menjadikan Felda hak milik dunia tak kan menjadi... kita sekarang dalam genggaman Agenda 21 dan TPP... KPF tempatku bergantung.... seperti Malaysia tanah tumpah darahku....

Tapi rasanya kalau DFY, masih jadi DG , rasanya perkara mcm ni x akan berlaku, Walaupun ada sesetengah perkara yang kita tak setuju ada juga sebahaginanya, yang kita patut contohi. Ini orang nak apa semua bagi, last2 kena sembelih juga.

 kalau orang nak ambik dia ambik... walaupun orang macam DFY jadi DG sekarang ni...

Pelik bin ajaib. Kpf pegang 51% dlm felda holdings. Wakil board kpf dlm felda holdings hanya SEORANG saja. Jawatn kanan dlm pengurusan felda holdings skrg org fgv. Satu jawatan paling penting ialah yg menjaga procurement tender berbilion yg dipegang ex-exco ns. Jadi, faham2 saja lah motif sebalik ini

Kpf adalah tempat kita semua merancang tambahan pendapatan terutama salepas pencen ,serta seluruh anak2 n warga peneroka,mereka adalah penyumbang kpd 50 kaw parlimen, jangan la salepas pru kita diperlakukan begini ,takut pru akn dtg kerajaan dihukum kerana kerakusan mereka YG pentingkn diri.kita DULU mengikat perut sbb nk bayar hutang LEBIH awal,tapi skrg lihat saja mereka membelanjakn Rm. Siapa yg boleh selamatkn Kpf,TOLONG...kpd pemimpin yg ada kuasa selamatkn Kpf.

DFY, kalau RM10.00 pasti ramai yg setuju, bagilah kami jadi org. berada....utk staff dan peneroka...

anak kecil main api
terbakar hatinya yang sepi
air mata darah bercampor keringat
bumi di pijak milik orang

Saba Imam .
air mata darah bercampor keringat
bumi di pijak milik orang
dividen Kpf lah yg diharap sangat
buat menampung mana yg kurang...

Saba Imam .
anak kecil main api
terbakar hatinya yang sepi
buat pesara seperti kami,
memang keuntungan KPF yg di nanti2...

Betul, saya setuju 100%...

Lagu yg sekadar d lagukan setahun sekali....namun penghayatan dan kefahaman jauh panggang dari bara....
Siapa brani bangkang kalau d katakan la ni sebahagian tanah milik felda jd milik orang lain.....

Siapa di antara VF pernah berkhidmat dengan GLC.....atau lebih tepat dengan KHAZANAH GROUP.....apa yang saya perhatikan konsep yang digunakan sama aje dimana duit atau keuntungan menjadi keutamaan walaupun kadang kadang terdapat CSR diwar warkan untuk menjadi gula-gula. Kerahsiaan polisi yang telah ditetapkan oleh orang yang kononnya pakar, pastinya berlaku walaupun apa caranya cuma mungkin mengambil sedikit masa atau masa yang panjang. Lazimnya kejadian seperti ini di sokong oleh tangan ghaib yang amat kuat dan berpengaruh. Lihat saja apa yang berlaku disekiling kita seperti MAS, TRANSNASIONAL, TEBRAU TEGUH dan banyak lagi kalau ditulis. Apa yang saya cadangkan supaya kita dapat maksimumkan faedah dan keuntungan daripada apa yang berlaku daripada kita hanya menang sorak tetapi semua lainnya kita kalah yang......hanya pandangan dan pengalaman......

berdoa n sembahyang hajatlah semua ahli KPF, supaya manusia yg ingin mengkhinati keutuhan KPF, diberi pertunjuk olih Allah,terbuka pintu hatinya untuk membantu memajukan KPF. (Zaman saya kanak2 dulu,ada bomoh bolih pecahkan perut orang yg dituju,kerana kesalahan mencuri wang,betul menjadi....pesakit membuncit perut n pecah perut dalam n mati.....)kenangan.......

Inna llillahi wa inna ilaihirajiun


Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

cikkibumcik berkata...

Saham FGV disinaraikan pada 28/6/2012 RM4.55 hari ni RM 4.35 pulangan -9.17%. IHH kepunyaan Khazanah disinaraikan 25/7/2012 RM2.80 hari ni 4.24 pulangan +32.92. Jadi ahli KPF pikir baik baik kalau nak berurusan FGV..........

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong