INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, Oktober 14, 2013

FGV SHOPPING SAKAN

Gambar sekitar ceramah di Jengka pada 12.10.2013
Walau pun hujan kehadiran tetap tidak berganjak untuk mendengar apa yang disampaikan oleh penceramah dalam isu-isu Felda

 
RM600 juta
Digunakan untuk membeli dan membuka ladang sawit seluas 20,000 hektar dikalimantan dan lain-lain lokasi diIndonesia secara persendirian dan usahasama dengan tabung haji .
Sedangkan projek pembukaan ladang-ladang sawit diIndonesia sememangnya telah felda mulakan sebelum penyenaraikan FGV lagi.sebahagian kecil daripada jumlah ini digunakan untuk perbelanjaan pelbagai (operasi dan perbelanjaan modal).
 
RM2,200 juta (2.2 Bilion)
Sejumlah RM1.2 juta billion dibelanjakan untuk membeli saham Pontian United Plantation Berhad pada harga RM140 sesaham atau dinilaikan kepada harga ladang M58,300 per hektar. Harga ini 15 kali harga lebih mahal daripada saham Tradewinds Berhad yang FGV jual.
Peruntukkan selebihnya dicadangkan untuk meluaskan aset perladangan di Afrika,Myamar dan Kemboja.Perincian kos projek ini bakal diumumkan pada akhir tahun 2013 nanti.
 
RM500 juta
Membeli apartmen mewah,Grand Plaza Service Apartment diBayswater pinggir London.
Sebelum penyenaraian FGV juga telah membeli kondominium mewah di Braintree Massachusette Amarika Syarikat melibatkan perbelanjaan sekitar RM9 juta.
 
RM110 juta
Membeli Grand Borneon Hotel di Kota Kinabalu Sabah.Pembelian kondominium dan hotel mewah ini adalah tindakkan yang keluar daripada pelan perniagaan FGV dan sudah pasti melibatkan habuan komisyen yang begitu lumayan ..Sebaliknya dimanakan  peruntukkan untuk pembangunan untuk perumahan dan kompleks2 perniagaan didalam kawasan felda untuk warga felda ?Kenapa bagitu senang untuk menyuntikkan wang dan mewujudkan peluang pekerjaan dan kegiatan ekonomi  kenegara-negara maju sedangkan anak muda Felda ramai yang mengangur.?
 
RM800 juta
Membeli kilang yang  terlibat dengan industri hiliran seperti kilang pemerahan sawit,kilang penapisan minyak sawit didalam dan diluar Negara serta khabarnya turut membeli kilang yang tidak terlibat  dengan bidang minyak sawit seperti minyak soya,minyak conola,minyak jagung dan minyak bunga matahari.

 
RM780 juta
Meluaskan penyertaan dalam sector pemprosesan dan pengeluaran produk sampingan (by-products) minyak sawit dan bukan sawit termasuk produk minyak lemak,produk kosmetik dan kecantikan ,toiletries dan sebagainya…

 
RM110.3 juta
Membeli 25% saham iris corporation Berhad ,syarikat yang terlibat dalam kontrak pembuatan e-passport di Malaysia dan Bangladesh .
Pembelian saham seperti ini adalah bait-out untuk menyelamatkan kroni..

 
RM 40 juta
Sebahagian besarnya dibelanjakan untuk membeli peralatan computer dan peralatan pejabat bagi meningkatkan kapasiti pengurusan dan kecekapan pengurusan.







Pelancaran Roadshow Selamatkan Felda 2.0

Meskipun hujan, program tetap berlangsung di Nadi Kota, Bandar Jengka. Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man, Dr Rosli Yaakop dan Ust Shahril Azman antara yang berucap.

Selepas ini, kempen melalui media baru, ceramah, dialog, penyebaran risalah, solat hajat dll akan dilaksanakan.
Kita tentang pemerkosaan terhadap harta Felda. Tanah Felda Plantation di pajak, kini, kebun peneroka pula nak dipajak.

Equiti KPF 51% dalam Felda Holding nak dirampas oleh FGVH. KPF akan menempuh zaman gelap...
ANGKUT Felda sekarang ini dikelolakan oleh Tiong Nam.

Isa Samad sedang bermaharajalela!
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Semua hotel dan apartmen yg dibeli tu utk kegunaan mangkuk2 hayun pengurusan felda mc isa samad alrasuah dll....bila ke london bawa famili tak payahlah nak sewa hotel...bila ke US pun tak perlu sewa juga! Padan muka warga felda yg dok sokong umno haramjadah....teruskan sokongan anda!

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong