INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Khamis, November 28, 2013

10 BANDAR YANG PALING BAHAYA DIDUNIA ??

Cuba kita cari kebenaranya dan fikir bersama...
 1. San Pedro Sula - Honduras
Ia mengambil tempat pertama sebagai kadar jenayah  peratus 169 kematian dalam 100.000 penduduk. Walaupun tarikan pelanconganya cantik , Honduras adalah sebuah negara yang berbahaya dan San Pedro Sula bukan sesuatu yang kita akan melawat tanpa Terminator (versi Arnie untuk menjadi tepat) bersama anda.
 2. Ciudad Huarez - Mexico
Ia bukan satu mitos dalam filem-filem Hollywood , Mexico bukanlah  sebuah  negara yang perlu anda kunjungi hanya jika anda mempunyai permit senjata ' dan beberapa kemahiran menembak.
Ciudad Huarez bukan kali pertama apabila membuat senarai sepuluh dari satu bandar yang paling berbahaya di dunia , sebagai trafik dadah dan geng peperangan adalah berita semasa
 3. Maceio , Brazil
Beberapa tahun , Rio de Janeiro Bared yang Stigmata sangat bahaya, jenayah dan keganasan tidak dapat difikirkan, bersama-sama dengan Buenos Aires juga .
Banyak pembunuh upahan terutamanya dalam kes saingan perniagaan
 4. Acapulco , Mexico
Jangan kita salah sangka , pantai di Acapulco masih membuat destinasi pelancongan di dunia.
Acapulco ia masih salah satu bandar yang paling berbahaya di dunia , statistik menunjukkan kadar jenayah yang luar biasa 128 mangsa dalam  100.000 penduduk
 5. Sharm el Sheikh
Anda boleh dapati bukan sahaja ia landskap yang paling menakjubkan di dunia perkhidmatan , mewah pelancongan yang mentakrifkan semula konsep mewah , tawaran percutian yang menarik berjuta-juta orang berkunjung  , tetapi  malangnya ini adalah zon bahaya, serangan bersenjata , rompakan, serangan dan rogol.
Ia memang memalukan, sebagai sudut ini Syurga masih dianggap sebagai salah satu hasil yang terbaik disini.

 6. Kuala Lumpur,
Kuala Lumpur, MalaysiaMalaysia also takes pride in its spectacular landscapes, a culture that begs to be discovered and explored and… a history of violence that made way too many victims. Presently, the state’s capital is said to be one of the most dangerous cities in the world, as the crime rate increased with 70% in the last three years. It wasn’t a peace on Earth display before either, but now things seem to keep getting worse.

MalaysiaMalaysia juga berbangga landskap yang menakjubkan , budaya yang meminta-minta untuk ditemui dan diterokai dan ... sejarah keganasan yang melakukan terlalu banyak mangsa. Pada masa ini, ibu negeri dikatakan menjadi salah satu bandar yang paling berbahaya di dunia , kerana kadar jenayah meningkat dengan 70 % dalam tempoh tiga tahun yang lalu. Ia bukan satu keamanan dipamerkan Bumi sebelum sama ada, tetapi sekarang keadaan seolah-olah menyimpan semakin teruk
 7. Johannesburg , Afrika Selatan
Ini bandar Afrika Selatan hampir bersaing dengan New York dalam infrastruktur , pengembangan ekonomi , tarikan pelancongan dan cara hidup. Namun, Trip Advisor disenaraikan bandar yang indah ini antara yang paling berbahaya di dunia kerana orang ramai masih boleh menyaksikan tembakan dijalan raya dan serangan fizikal yang berleluasa.
 8. Caracas , Venezuela
Kembali di Amerika Selatan , antara rekod di dunia calon dalam jenayah dan keganasan. Caracas adalah taman permainan banyak kartel dadah dan kumpulan-kumpulan dan pergaduhan jalanan, peperangan dan serangan adalah keasyikan berterusan bagi penduduk dan pihak berkuasa, yang dengan jelas memberi amaran kepada orang ramai untuk tidak menggantung lama di beberapa kawasan tertentu
 9. Marrakech , Maghribi
Maghribi adalah sebuah negara yang indah dan ramai orang pergi ke sana untuk mendapatkan titarasa Timur, belajar tentang tradisi purba , lihat padang pasir dengan mata mereka sendiri dan merasakan suasana sihir. Marrakech bagaimanapun, sebuah bandar yang sangat berbahaya dan juga di laman web rasmi kerajaan pihak berkuasa memberi amaran kepada pelancong yang  datang untuk mempertimbangkan dengan teliti lawatan mereka , kerana mereka mungkin mendapati diri mereka dalam situasi mengancam.
10. New Orleans, U.S.A

Untuk mencari bandar yang indah yang luar biasa di kalangan top 40 bandar-bandar yang paling berbahaya 2012, tetapi malangnya, fakta dan nombor menunjukkan New Orleans sebagai salah satu bandar yang ganas dan satu-satunya di Amerika Syarikat yang berjaya ke senarai.
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong