INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Khamis, Disember 05, 2013

PERBICARAAN ISU BUKU "DULU TOLONG SEKARANG ALONG"


Mazlan Aliman
Saksi Felda ditegur Hakim?
Perbicaraan kes Saman Felda terhadap saya atas penerbitan buku ' Felda... Dulu tolong sekarang Along' bermula hari ini di Mahkamah Tinggi Jln Duta. Felda di wakili Tetuan Hafarizam dengan mengemukakan 4 orang saksi, manakala saya diwakili Tetuan Hanipa bersama team Lawyer Nasar Khan dan Azhana Khairudin, menampilkan 22 orang saksi. Bahkan, saya bercadang mengemukakan lebih ramai saksi termasuk bekas pegawai kanan Felda jika diperlukan oleh Tetuan Hanipa.

Saksi pertama Felda, En Sakiron bin Selamat, Pegawai Tadbir, bahagian Kewangan Felda. Mula berkhidmat sejak tahun 1990 dan kini bersifat kontrak. Kontraknya dijangka tamat Mac 2014. Melalui Penyata Saksi Terpinda, beliau menerangkkan mengenai Projek Pembesaran rumah sebagai suatu aspek kebajikan buat peneroka. Selain itu ada bonus produktiviti, hariraya dll yang diterangkan.


Saya simpati dengan beliau apabila YA Hakim Dato' Su Geok Yam telah menegurnya beberapa kali kerana terus membaca penyata saksi walhal Hakim telah memintanya berhenti. Lain yang Hakim tanya, lain pula dijawab. Bukan itu sahaja, perkataan yang diguna Hakim.......(rasanya tidak wajar saya tulis; berbisa).

Perbicaraan di tangguh jam 4.26 petang tadi dan disambung semula pada 3-5 mac 2014. Terimakasih kepada barisan peguam dan saksi2 saya yang ramai datang tadi.

P/s makan tengahari bersama para peguam dan saksi. Turut jadi defendan ialah Syarikat Angkatan Edaran yang diwakili Asist Manager, Husin Jan.



Apa akan jadi pada peneroka di masa hadapan?
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong