INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Khamis, Mac 13, 2014

Pesawat Malaysia mungkin telah diterbangkan untuk empat jam lagi

Dialih bahasa oleh Google sumber dari SINI

Malaysia Airlines Penerbangan 370 mungkin telah diterbangkan selama empat jam selepas lenyap dari skrin radar , berdasarkan data enjin , menurut sumber yang rapat dengan siasatan AS kejadian.

Ia telah menimbulkan kemungkinan pesawat itu disita dan dialihkan, dan telah ditambah kepada banyak teori-teori tentang nasib pesawat memandangkan kekurangan fakta keras yang ada.

Satu udara dan laut carian yang luas yang melibatkan lebih daripada 40 kapal dan 30 pesawat telah gagal untuk mencari apa-apa kesan kapal terbang enam hari selepas ia berlepas.

The twist baru, berdasarkan bukti bahawa enjin pesawat terus menghantar data selepas ia hilang dari skrin radar, menimbulkan kemungkinan ia boleh diterbangkan pada selama 4000 kilometer dengan transponder pesawat dimatikan, menurut satu laporan dalam Wall Street Journal.

Penyiasat penerbangan dan AS pegawai keselamatan negara percaya pesawat itu terbang untuk sejumlah lima jam berdasarkan data dimuat turun secara automatik dan dihantar ke tanah dari enjin Boeing 777 sebagai sebahagian daripada penyelenggaraan rutin dan program pemantauan.

Satu masa penerbangan sebanyak lima jam selepas berlepas dari Kuala Lumpur ertinya Boeing 777 boleh terus untuk tambahan 2200 batu nautika , mencapai Lautan Hindi, sempadan Pakistan atau Laut Arab, berdasarkan kelajuan pelayaran jet ini .

Bekas MI6 British dan Australia penganalisis Perkhidmatan Perisikan Rahsia Warren Reed berkata perkembangan terkini mencadangkan ia mungkin pesawat itu dialihkan ke Korea Utara.

"Korea Utara mungkin mempunyai keberanian untuk menarik kira sesuatu seperti ini, bagaimanapun tidak mungkin ia seolah-olah, '' kata Encik Reed.

"Maksud saya, jika anda menggabungkan data enjin berterusan selama empat jam dengan hakikat bahawa telefon bimbit masih kelihatan dering , ia menimbulkan persoalan, tidak kira bagaimana mustahil, bahawa pesawat telah diambil alih dan dialihkan, '' Encik Reed berkata .

MENGKAGUMKAN untuk mengelakkan pengesanan
" Tetapi ia akan menjadi luar biasa untuk itu untuk mengelakkan pengesanan sambil terus terbang selama yang panjang, atau bahawa ia entah bagaimana boleh kekal diletakkan di atas tanah tanpa dikesan ,'' katanya.

Beliau berkata, jika ia telah dirampas dan dialihkan ia adalah lebih cenderung terdapat seorang yang minat dalam penerbangan kepada keadaan atau kumpulan pengganas; sumber industri penerbangan mencadangkan motif lain mungkin kargo berharga.

Penerbangan 370 hilang kira-kira satu jam ke dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada hari Sabtu, dengan 239 orang di atas kapal termasuk enam warga Australia.

Pegawai antikeganasan AS mengikuti kemungkinan bahawa seorang juruterbang atau orang lain di atas kapal terbang mungkin telah dialihkan ia ke arah lokasi yang tidak didedahkan selepas sengaja mematikan transponder yang pesawat jet untuk mengelakkan pengesanan radar , menurut laporan itu.

Ketidakpastian tentang di mana pesawat itu menuju , dan sama ada ia terus terbang tanpa transponder bekerja, telah menimbulkan teori di kalangan penyiasat bahawa pesawat itu mungkin telah disita . Ada di kalangan teori telah dibuat kepada pegawai keselamatan negara dan kakitangan kanan daripada pelbagai agensi dalam Sates Syarikat, menurut laporan itu.

Sistem pemantauan kapal enjin ' disediakan oleh pengilang, Rolls- Royce, dan secara berkala menghantar pecah data tentang kesihatan enjin , operasi dan pergerakan pesawat kepada kemudahan di atas tanah.

Sebagai sebahagian daripada perjanjian penyelenggaraan , Malaysia Airlines menghantar data enjin hidup untuk Rolls -Royce untuk analisis. Sistem ini menyusun data dari dalam dua Trent 800 enjin 777 dan menghantar gambar prestasi, dan juga ketinggian dan kelajuan jet.

Pada hari Khamis petang ketua penerbangan awam Malaysia berkata, tiada sebarang tanda-tanda jet yang hilang di tempat yang imej satelit Cina telah menunjukkan apa yang mungkin menjadi serpihan kapal terbang.

Tentera Udara Malaysia sebelum ini telah dihantar untuk mencari pesawat kawasan itu.

keperluan untuk membina semula kepercayaan berikut kehilangan penerbangan untuk mengurangkan apa-apa kerosakan untuk mengemukakan tempahan .

"Tidak ada perubahan kepada kekerapan perkhidmatan kami dan kami akan terus mengendalikan perkhidmatan harian dua kali ke Beijing, " kata Malaysia Airlines.

"Pemikiran dan doa kami kekal dengan keluarga rakan-rakan dan penumpang MH370 kami . "

Laluan tertentu mungkin mengalami lebih daripada yang lain dari pembatalan dan penurunan dalam tempahan , tetapi keyakinan pelanggan boleh terjejas di laluan lain juga. Dari Jumaat, MH370 telah ditukar nama MH318 , MH371 dan akan dipanggil MH319
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong