INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, Julai 29, 2014

POLIMIK ISU MB SELANGOR DALAM SATU SUDUT

POLIMIK ISU MB SELANGOR

Dari Kaji Selidik yang ADMIN buat di alam cyber terhadap golongan ATAS PAGAR dalam Perlantikan Wan Azizah sebagai MB Negeri Selangor bagi menggantikan Tan Seri Khalid.

Antara rumusan yang dapat Admin simpul daripada kaji selidik tersebut.

1. Rata-rata golongan muda agak terkejut dengan perletakan jawatan MB tetapi selaku golongan yang sentiasa berdepan dengan segala kemudahan capaian maklumat.. mereka lebih terbuka dalam mendepani isu tersebut..

2 ) Mereka melihat ini merupakan suatu perkara baru yg berlaku di dalam iklim politik negara kita kerana sejak negara merdeka perkara sebegini tidak pernah berlaku..

3 ) PR telah membawa suatu idea baru bagaimana untuk merancakkan suasana politik negara agar rakyat sentiasa peka dengan perkembangan semasa..

4 ) Setiap tahun ada sahaja strategi dan plan baru bagi memacu kemajuan pergerakan politik dalam negara kita dan PR telah membuktikan bahawa mereka sebuah parti yang prograsive serta berani melakukan perubahan berdasarkan tuntutan semasa.. Walaupun menurunkan Tan Seri Khalid akan menerima kecaman dari sebahagian Ahli dan menjadi bahan Propaganda musuh2 politik PR tetapi demi meneruskan Plan serta strategi yang telah dirangka oleh Pucuk pimpinan dalam PR demi kemajuan negeri Selangor maka ianya tetap diteruskan..

4 ) UMNO BN dilihat seperti tidak bermaya dan tidak sebijak PR dalam mengatur strategi malah mereka hanya meneruskan dasar yang diwarisi sejak negara mencapai kemerdekaan .Golongan Muda melihat bagaimana kerosakan demi kerosakan berlaku di dalam Parti UMNO itu sendiri bila mana Menteri Kabinet, MB malah hingga kepada Perdana Menteri sendiri tidak mampu ditukar oleh ahli parti..

Lihat sahaja berapa banyak kes yang pernah dilakukan oleh ke semua MB UMNO seperti Khir Toyo dengan rasuah, Muhyidin Yasin dengan penjualan tanah rezab melayu kepada YTL yang menjadi Proxy singapura. tidak ada seorang pun ahli Parti yang mampu menegur apatah lagi bagi mengubah keadaan tersebut..

DAN yang LEBIH PARAH Jawatan PM yang disandang oleh Mahather selama lebih dari 20 tahun menyebabkan golongan kaya semakin kaya dan golongan miskin semakin terpinggir - Mahather sendiri merupakan antara bekas Perdana Menteri paling kaya hasil dari merompak harta negara..

5 ) Persoalan yang bermain di dalam benak golongan muda Atas Pagar selama ini apakah UMNO BN mampu menukar para pemimpin mereka dalam mengatur strategi-strategi baru demi kemajuan negara.. atau UMNO hanya mengikut cara lamanya dengan mengekalkan terus para pemimpin tersebut selagi mereka belum mati ..Dah mati baru nak cari pengganti yang baru..

6 ) Bagi golongan atas Pagar setiap pemimpin seperti Menteri Kabinet, MB dan PM hanya boleh menyandang jawatan tersebut paling lama pun 2 penggal ( 8-9 ) tahun sahaja selepas itu harus diganti dengan muka-muka yang baru bagi mendepani perubahan serta tuntutan semasa.. Juga bagi mengelakkan kerakusan dan salah guna kuasa serta Rasuah..

Apa yang mampu dilakukan oleh Taib Mahmud selaku KM di Sarawak lebih dari 30 tahun..?? Rakyat tetap miskin dan melarat.tetapi Taib Mahmud berjaya mengkayakan adik beradik dan anak beranaknya... Mengapa Taib Mahmud yang lemah dari segi urus tadbir Negeri Sarawak tidak digugurkan dari jawatannya selepas 10 tahun menjadi KM, mengapa perlu tunggu hingga lebih 30 tahun..?? Apa faedahnya menyimpan UNGKA TUA tersebut kepada Rakyat Sarawak ??

7 ) Bagi Kalangan Wanita Muda rata-rata mereka melahirkan rasa syukur jika Kak Wan dilantik menjadi MB setidak-tidaknya PR telah memecah rekod sebagai sebuah parti yang menghargai kemampuan seorang Ibu dan seorang Wanita dalam mengurus tadbir negeri,, dan yang paling membanggakan Kak Wan bukannya memerintah negeri yang paling kecil di Malaysia seperti Perlis tetapi Kak Wan diberi amanah bagi mentadbir sebuah negeri yang paling maju serta menjadi Lubuk Emas kepada Negara Malaysia..

8 ) Bagi mereka tidak timbul soal Kak Wan mahu merompak aset negeri Selangor yang berjumlah RM 3 Bilion kerana jika Kak Wan dan DSAI mahu menjadi Bilionair 20 tahun dahulu pun mereka sekeluarga boleh menjadi kaya dengan syarat mengikut telunjuk Mahather..Tak perlu Kak Wan bersusah payah dan tak perlu juga Anwar Ibrahim meringkok dalam Penjara.. Cukup sekadar menyembah Mahather setiap hari mereka sudah boleh menjadi Bilionair..

9 ) Bagi Ahli serta penyokong PR masih terdapat segelintir dari mereka yang mempetikai mengapa Tan Seri Khalid digugurkan. Bagi Admin golongan ini masih lagi membawa Sentimen Kepartian walaupun mereka duduk di bawah satu bumbung yang dinamakan " Pakatan Rakyat "


Jangan termakan dengan dakyah serta Propaganda UMNO yang sememangnya mahu melaga-lagakan ahli dan para penyokong PR..

DAP juga yg stady sebab mereka professional serta bijak membaca strategi serta corak politik dalam negara kita

Sejak Isu MB ini semakin ramai para Cyber Troopers UMNO yang bersalin kulit menjadi Ahli PKR dan PAS...


Dua (2) negeri terlepas iaitu Terengganu dan diikuti dengan Kedah (kedua2nya hanya sepenggal). Bagi kes Kedah umum sudah mengetahui krisis dan kemelut antara MB dengan exco tetapi TGHH selaku Presiden berlepas tangan dan tidak mahu campurtangan kononnya untuk menjaga hati hingga menjadi barah. Akhirnya Kedah terlepas semula kepada UMNO.

Begitu juga dengan kes Selangor. Bagi awal penggal pertama TS Khalid telah melaksanakan tugasnya dengan cemerlang kerana kebajikan rakyat terjaga, dasar dan polisi Pakatan Rakyat terpelihara kerana Tan Sri Khalid tegas dan segala tindak tanduknya selari dengan dasar Pakatan Rakyat.

Namun segala-galanya mula berubah apabila memasuki penggal kedua apabila kes hutangnya mula menghantui hidupnya. Penyelesaian hutangnya sebanyak RM70 juta telah diselesaikan diluar mahkamah tetapi segala syarat dan termanya tidak dimaklumkan kepada pucuk kepimpinan. Ditambah lagi dengan isu2 berikut:

1. Pada penggal pertama Tan Sri Khalid begitu bertegas dalam isu penstrukuran semula air dan menolak mentah2 projek Langat 2. Tapi apa sudah jadi pada penggal kedua? Secara tiba2 Tan Sri Khalid telah menandatangani MOU dengan Kerajaan Pusat tanpa memaklumkannya kepada pucuk kepimpinan malah para exconya tidak diajak berunding. Bermakna beliau telah membuat keputusan bersendirian dan membelakangkan pimpinan parti sendiri dan PR. Maka terkial-kial Datuk Seri Anwar untuk menjawab semua persoalan yang dibangkitkan dalam isu MOU ini;

2. Dasar PR tidak mahu lebuhraya bertol kerana akan membebankan rakyat. Tetapi Tan Sri Khalid telah memberikan persetujuan akan meluluskan projek lebuhraya bertol KIDEX jika ia memberi manfaat kepada rakyat. Isunya kawasan Petaling Jaya itu ramai penyokong DAP dan ini telah menimbulkan kemarahan pengundi dan pemimpin mereka. Tanpa berunding apa2 terus beri persetujuan.

3. Tan Sri Khalid begitu berbangga dengan simpanan Kerajaan Negeri berjumlah RM3 bilion tetapi kebajkan rakyat diabaikan;

a. Bila nak dipecat barulah umumkan projek perumahan mampu milik rakyat;
b. Isu sampah berlarutan bertahun2 dan sampai sekarang tidak dapat diselesaikan;
c. Banyak jalan-jalan untuk kegunaan rakyat berlubang2 dan tidak diperbaiki dan telah menyusahkan rakyat dan mereka merungut;
d. Isu rampasan bible Bahasa Melayu tidak diselesaikan secara tuntas telah menyebabkan kemarahan penganut agama Kristian.

Sebenarnya banyak isu yang telah menyebabkan pemimpin PKR hilang sabar walaupun telah ditegur berkali2 tetapi Tan Sri Khalid tidak mahu berubah malah semakin degil. Menambahkan kemarahan itu secara sengaja berbaik2 pula dengan pemimpin Kerajaan Pusat. Dari segi untuk menjaga hubungan baik antara kerajaan negeri dengan kerajaan pusat mungkin tidak ada salahnya tetapi menimbulkan tanggapan di kalangan rakyat kerana akibat hubungan yang akrab itu menyebabkan Tan Sri Khalid berubah dan menyebabkan dasar PR sudah tidak dipatuhi. Akhirnya nanti rakyat akan marah,meluat dan tidak puashati dan mengambil keputusan menukar semula kerajaan.

Masalahnya mengapa PAS perlu campur tangan dalam keputusan yang dibuat oleh PKR.. Khalid orang PKR bukannya orang PAS....

Jika menurut Akhlak Islamiyah PAS sepatutnya akur dengan keputusan yang telah dibuat oleh PKR.. PKR hanya mahu mengugurkan ahlinya sendiri dari memegang jawatan sebagai MB bukannya Ahli PAS yang mereka mahu pecat.

Jangan nanti orang kata PAS lebih sudu dari kuah... kerana perjanjian telah termeterai antara DAP. PAS dan PKR bahawa kerusi MB telah diberikan Status Quo nya kepada PKR.

Suami kalau mahu menceraikan isterinya pasti bersebab hanya mereka sahaja yang tahu kerana mereka duduk bersama dan tidur bersama.. Begitulah halnya dengan parti Politik Tan Seri Khalid duduk bersama dengan pemimpin PKR dan hanya mereka sahaja yang tahu apa masalahnya...

Persoalannya bila masa Tan Seri Khalid duduk bersama-sama dengan PAS di dalam satu rumah ( Parti ) dan Keputusan siapa calon itu hak PKR utk menentukannya.. Nak jadi Abang Besar kerr sampai semua keputusan parti lain nak ikut campur sama..

DAP lebih pandai menghormati Hak orang lain sebab itu DAP tidak mahu mencampuri urusan pemilihan MB yang dibuat oleh PKR. Meraka akan menerima siapa sahaja Calon yang dipilih olah pucuk pimpinan PKR sebagai calon MB Selangor. Dan berpegang pada Janji Status Quo yang menjadi milik PKR sebagai peneraju negeri Selangor..

Kita tunggu lepas raya ni kalau dapat persetujuan aku akan blast.. Jangan khianat dalam perjuangan. Pasti mengegarkan dgn isu Pengkhiatan pemimpin melayu diera Milinium ni selepas Tragedi pengkhianatan dalam Angkatan Perpaduan UMMAH dan S46

UMNO juga yg menang kerana mereka mampu menjanjikan pelbagai Jawatan dan Tawaran.. Kita bakal hancur dan kalau nak bina kembali tunggulah 100 tahun lagi kerana rakyat tidak akan mudah bagi melupa segala pengkhianatan demi pengkhianatan yg dilakukan oleh para pemimpin mereka.

Aku dapat maklumat daripada pelbagai sumber DAN tragedi yg bakal berlaku ni hampir sama dgn Tragedi Pengkhianatan yang berlaku di dalam Angkatan Perpaduan UMMAH dan S46. Malah kalau terjadi Mala Petaka dan Impactnya lebih besar dari kes Angkatan Perpaduan UMMAH dan S46.

Aku masih berpegang amanat Ustadz Fadil Nor " Kita dalam PAS wajib membantu Anwar Ibrahim bagi menumbangkan UMNO " sebab tu selaku org PAS aku tidak mungkin sekali2 mengkhiati amanat Ustadz Fadhil Nor tersebut terpulanglah pada kalian semua.


INGAT DALAM KITA LEKA UMNO SENTIASA BERUSAHA..

Unit Task Force UMNO memang telah diwujudkan di dalam media sosial dalakm ISU MB Selangor ini bagi mengelirukan ahli dan para pendudukung PR bagi memecah belahkan perpaduan serta kesatuan PR...

Print Screen tentang perbincangan sulit PAS PUSAT dalam perancangan membentuk Kerajaan Perpaduan bersama UMNO bagi negeri Kelantan dan Selangor tersebar luas dan telah dan diakui sendiri kebenarannya oleh Nik Abduh.

Ketika ini PAS tengah sibuk mengesan siapakah pengkhianat dalam kalangan AJK PAS PUSAT yg menyebarkan Print Screen tersebut.

Perjanjiannya Najib, kalau terbentuk Kerajaan Perpaduan kerusi MB akan diserahkan kepada PAS, bermakna TSKI pun tidak akn jadi MB.

JUSTERU itu Najib menwarkan kerusi MB kepada PAS jika terbentuknya Kerajaan Perpaduan di Selangor.

Menurut maklumat yg aku terima dari UMNO jika terbentuk Kerajaan Perpaduan maka kerusi MB akan diserahkan kepada UMNO atas persetujuan Sultan yang sememangnya memihak kepada UMNO sejak azali lagi..

Pucuk pimpinan DAP yang terkejut dgn Perbincangan Sulit dalam AJK PAS PUSAT menyatakan bahawa mereka mulai meragui keikhlasan PAS dalam Pakatan Rakyat..

DAN jika berlaku Pembubaran Dewan Undangan Negeri selangor. DAP akan mengarahkan seluruh ahli serta penyokongnya di Selangor agar tidak mengundi calon PAS.

Note :

PAS kena ingat dan terima Fakta. Kebanyakkan kerusi yang dimenangi oleh PAS di Selangor adalah atas tiket pengundi cina.

Jika dicampur keseluruhan kertas undi di selangor majoriti yang mengundi PR pada PRU 13 yang lalu adalah dari kalangan bangsa cina.

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong