INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Khamis, Ogos 21, 2014

PEMBURU SYAHID ABU TUROB DI SYRIA SYAHID

Peprangan Syria terkini yang dibantu mujahiddin Malaysia mencatat kematian kedua, sebelum ini seorang darinya telah syahid

Salah seorang rakyat Malaysia yang berada di Syria untuk memerangi tentera Iraq dikenali sebagai Mat Soh atau Abu Turab, meninggal dunia selepas terkena tembakan peluru kereta kebal baru-baru ini.

Abu Turab dikatakan gugur ketika mempertahankan Kampung Syar’aya selepas bertempur selama satu jam.
Difahamkan, allahyarham yang sering membaca al-Quran dan solat malam sempat mengucap dua kalimah syahadah sambil memberi isyarat jari telunjuk sebanyak sepuluh kali sebelum menghembuskan nafas terakhir.


diriwayatkan oleh al-Bukhari dari Jabir, dia berkata,

“Sesungguhnya Rasulullah SAW mengumpulkan dua orang lelaki diantara orang-orang yang gugur dalam perang Uhud dalam satu kain. Lalu baginda bersabda, ‘Siapakah diantara mereka yang paling banyak menghafal al-Quran?’ Apabila baginda ditunjukkan kepada salah seorang dari keduanya, lalubaginda mendahulukannya ke dalam lahad. Baginda bersabda, “Aku adalah saksi bagi mereka” dan baginda memerintahkan pengkebumian mereka dengan darah mereka. Mereka tidak disolatkan dan tidak dimandikan”.


An-Nasa’i meriwayatkan bahawa Nabi SAW bersabda tentang orang-orang yang terbunuh dalam perang Uhud,

“Selimutilah mereka dengan darah mereka dan janganlah kalian memandikan mereka kerana tidak ada seorang pun yang terluka di jalan Allah kecuali dia akan datang padahari kiamat dalam keadaan darahnya mengalir berwarna darah sedangkan baunya adalah bau kasturi”. Diriwayatkan dari Anas, “Bahawa Nabi SAW tidak mensolatkan orang-orang yang terbunuh dalam perang Uhud dan tidak memandikan mereka” [HR Asy-Syafi dalam Musnadnya].



"Janganlah kamu mengira bahwa orang-orang yang gugur di jalan Allah itu mati; bahkan mereka itu hidup di sisi Tuhannya dengan mendapat rezki. mereka dalam keadaan gembira disebabkan karunia Allah yang diberikan-Nya kepada mereka, dan mereka bergirang hati terhadap orang-orang yang masih tinggal di belakang yang belum menyusul mereka, bahwa tidak ada kekhawatiran terhadap mereka dan tidak (pula) mereka bersedih hati." (QS. Ali Imran: 169-170)

Bertugas di persidangan kebajikan gerakan islam dunia di de palma hotel,ampang

Bismillahhirohmanirrohhim.

Dia tidak kaya, tidak berharta, tidak punya pangkat darjat yg boleh diagung2kan.., dia insan biasa .. umurnya banyak dihabiskan dengan mengejar jihad dijalan ALLAH, mengejar solat diawal waktu, dan kemestian baginya solat 5 waktu untuk berjemaah, maka tidak hairanlan masjid adalah rumah keduanya... seawal 4pgi dia sudah kemasjid untuk solat subuh..., tasbih sentiasa dijari..lidahnya tidak lekang berzikir, suka mengaji al Quran, suka berpuasa sunat, ringan tulang menghulurkan bantuan..tidak suka bercerita perkara2 laghor...lebih suka senyap dari bising2, jauh sekali mengumpat hal2 orang..., tidak suka menyusahkan orang lain... TAPI SANGGUP MATI DEMI MENEGAKKAN AGAMA ALLAH.... itulah kekandaku yg kukasihi.. Hubunganku dgnnya sgt akrab.. walaupun dia jauh dia sentiasa meminta aku mendoakan syahid buatnya (setiap kali kami berbicara itu yg di ucapkan..)... Akhirnya dia pergi buat selamanya2nya.dengan izin ALLAH jua.. pergi meninggalkan kami sekeluarga, pergi meninggalkan DUNIA YG FANA ini.... yg dibawa hanyalah AMALAN YG TERCATIT..ALLAHHUAKBAR.

YA ALLAH KAU AMPUNKANLAH DOSA HAMBAMU INI.., KAU GOLONGKAN IA KEJALAN ORANG YG ENGKAU REDHOI.. KAU HIMPUNKAN IA BERSAMA2 PARA2 SYUHADA.. YA ALLAH YA RAHIM..sesungguhnya ENGKAU lebih mengetahui...amin amin ya robbal alamiin
antara kenangan bersama assyahid abu turob [ dua dari kiri ] 

Misi korban di treas.madrasah maulana zain.suasana waktu nak bagi duit raya pd kanak2.

kenangan yg tak mungkin di lupakan bersama shbt yg mendahului kami dlm menyerahkan jiwa dan jasadnya pd jln ALLAH.
Antara kenangan misi kembara korban di kemboja..bersama shbt2 dan teman setia..zaujah tercinta.sama2 mengharungi kepayahan dan kesenangan dgn penuh redha...subhanallah 
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong