INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Sabtu, Februari 28, 2015

Program Kampung Angkat Ku siri ke 2 - ANAK

 Program Kampung Angkat Ku siri ke 2 memilih Kampung Limau Kasturi yang terletak di Parlimen Gua Musang dalam DUN Paloh. Keluasannya sekali ganda dari Kg Manjor, Kuala Krai yang menjadi program siri 1. Untuk pengetahuan, aktiviti baiki rumah yang menjadi projek utama di Kg Manjor tetap di teruskan hingga selesai. Ia diselenggara oleh Tok Penghulu Yee, Ketua Kampung tersebut.

Pada kali ini, Ngo MAPIM yang di terajui Cikgu Azmi Abd Hamid akan turut serta dan fokus kepada membina beberapa rumah kekal. Peringkat awal ialah rumah milik seorang ibu tunggal. Terdapat tiga buah kedai yang rosak teruk akan di baiki semula bagi tujuan pemiliknya boleh kembali berniaga.

Kawasan niaga Kampung tersebut akan di bina tandas awam dan waqaf bagi memberi keselesaan penduduk dan orang ramai. Juga cadangan gelanggang futsal sebagai aktiviti riadah anak muda.

Perancangan dan persiapan bagi program kali ini telah di mulakan. Kos yang di perlukan jauh lebih besar dari Kampung Manjor. Sukarelawan seluruh negara tanpa mengira kaum amat di nantikan. Penginapan dan makan minum melalui Kenduri Se Kampung telah dipersiapkan lebih awal bagi keselesaan Sukarelawan.

Mangsa banjir masih hidup dalam kesukaran. Berada dalam khemah dengan situasi cuaca yang begitu panas. Hilang harta benda dan punca pendapatan. Sengsara mereka tetap tanggungjawab kita bersama.

Rayuan kami, teruskan/tingkatkan sumbangan dan datang beramai ramai sebagai sukarelawan. Hentikan perbalahan, bersatu tenaga demi rakyat yang di timpa musibah.



KAMPUNG ANGKAT KU siri ke 2- Kampung Limau Kasturi, Gua Musang
Akan diadakan pada 6-8 mac 2015. Ust Azman Ahmad, Penyelia Parlimen Gua Musang menjadi Pengarah kali ini. Ia berada di bawah DUN Paloh yang di tandingi oleh PKR. Surat Undangan kepada YAB Menteri Besar Selangor telah dihantar untuk merasmikan program kali ini. Siri pertama di Kampung Manjor di rasmikan oleh Dato' Abdullah Che Nawi, Exco Kerajaan Negeri Kelantan, mewakili YAB Menteri Besar Kelantan.
Fokus kali ini ialah mendirikan rumah kekal bagi ibu tunggal, baiki rumah, membersihkan kawasan kampung, mengagih kelengkapan ibadah, memulihkan rumah kedai peniaga kecil, membaiki dan menaiktaraf Tanah Perkuburan Islam dan membina infra seperti tandas awam, gelanggang futsal, rawatan perubatan dari PAPISMA, tajaan dari Tabung Amanah Tok Kenali, HARAKAH, R royalti, Gamis, Yayasan Darul Hijrah, Jabatan Amal dan banyak lagi Ngo akan mengambil bahagian.
500 sukarelawan adalah diharapkan untuk misi kali ini. Maklumat lanjut hubungi Ust Azman 0199222077, Fadil 0173339668.
Sumbangan boleh dilakukan kepada PERSATUAN ANAK PENEROKA FELDA KEBANGSAAN, BIMB 01069010028508.


TERUS BERISTIQOMAH
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong