INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

MADU KELULUT CHINI 4

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Memuatkan ...

Sabtu, Oktober 01, 2016

Putrajaya diseru ambil alih projek perumahan daripada Felda

KUALA LUMPUR: Kerajaan pusat perlu mengambil alih projek Perumahan Generasi Baharu Felda yang kini berdepan masalah daripada agensi itu, kata Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman.
Beliau berkata, kerajaan sepatutnya yang mengendalikan projek ini, dan Felda hanya bertindak menjadi pemudahcara untuk warga Felda mendapatkan rumah.
Beliau mengulas kenyataan Pengerusi Felda Tan Sri Isa Samad dalam wawancara bersama New Straits Times semalam yang mendedahkan projek itu “tergendala sedikit” kerana belum mendapat pinjaman institusi kewangan.
“Dengan ratusan juta sudah dibelanjakan dan banyak terbengkalai, saya harap ia tidak diteruskan. Maka sempena pembentangan belanjawan akan datang, saya minta Datuk Seri Najib Razak umumkan mana-mana agensi kerajaan yang terbabit untuk ambil alih projek ini.
“Dan Felda boleh kembali menjalankan tanggungjawab asalnya seperti menjamin agar peneroka hidup selesa dan mendapat pendapatan munasabah,” kata Mazlan kepada FMT.
Katanya lagi, Felda tidak mampu lagi menambah hutang baharu di saat pendapatannya semakin berkurang, terutama selepas tanah Felda Plantations dipajakkan oleh Felda Global Ventures (FGV).
“Sepatutnya Isa memberi perhatian kepada isu utama Felda – survival peneroka, daripada fikir hal yang bukan tanggungjawab Felda tetapi kerajaan pusat,” katanya lagi.
Pada 2011, ANAK mendedahkan tindakan Felda membuat pinjaman RM6 bilion dengan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).
Beliau turut mengulas pengumuman Isa yang Felda melalui Felda Investment Corporation Sdn Bhd (FIC) akan meneruskan projek hartanah Wembley Three di London yang bernilai RM534 juta (£100 juta).
“Dengan kantung Felda dan FGV yang diketahui bermasalah, apakah akan buat pinjaman baru?
“Adakah tindakan ini betul untuk Felda dan peneroka?” soalnya.
Ia susulan kepada dua projek Felda sebelum ini, iaitu Wembley One dan Wembley Two dengan kos RM895 juta (£167 juta).
“Lagi jauh Isa heret Felda, lagi gelap masa depan terutama peneroka. Najib sebelum ini berkata ingin membela nasib peneroka, maka langkah pertama adalah tidak sambung perkhidmatan Isa yang akan tamat Disember ini,” katanya lagi.

katanya.

Pada 2011, ANAK mendedahkan Felda membuat pinjaman RM6 bilion dengan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).

Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

PAk JUSTAN DI BATANG berkata...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

Dewi Aja berkata...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong