INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, Mei 04, 2010

JANGAN AMBIL PENGAWAL KESELAMATAN GILA

Antara perkara yang tidak masuk akal dalam otak saya ialah apabila sesaorang dipukul tanpa sebab saperti yang berlaku di Hospital kuantan baru-baru ini oleh pengawal keselamatan dan yang kena pukul adalah suami kepada pesakit dihospital tersebut.

Saya berpendapat hanya orang gila atau tidak siuman atau orang mabuk sahaja yang memukul sesaorang tanpa sebab.
Dan dalam kes seperti ini kebiasaanya yang memukul tidak kena tindakan cuma dihantar keTanjung Rambutan atau hospital bahagia.

Yang kena pukul sepatutnya tak perlu marahkan pengawal keselamatan tersebut kerana dia gila atau tidak siuman..
Yang kena pukul sepatutnya saman syarikat pengawal keselamatan tersebut kerana mengambil pekerja orang yang tidak siuman atau gila.

macamana...?.....
Betul ke..apa yang saya tulis...?...

Pengalaman saya sebagai pengawal keselamatan.....
sebagai pengawal keselamatan kita harus bersabar dan ingat peraturan kerja.

Saya agak dalam kes ini mesti pengawal keselamatan ini dimarahi atau diherdik dengan kata-kata dan sebagainya...sehingga pengawal keselamatan hilang kawalan diri.....
Saya pernah menjadi pengawal keselamatan selama hampir 6 tahun banyak pengalaman dan rumusanya 80% rakyat malaysia memandang rendah umpama kaum kunta kente pada pengawal keselamatan dan rakyat malaysia 70% tidak menghormati tugas-tugas pengawal keselamatan.
Ini pengalaman saya .
"saya tahu apa yang saya tahu" dan "anda tahu apa yang anda tahu".




Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong