INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, Oktober 25, 2010

Apa masaalah Felda sebenarnya.?....

Aku orang jati pahang...
Aku orang Jerantut........
Keluarga aku masih ramai di Jerantut dan aku baru balik dari Jerantut...
Cerita aku dari kampong,

Orang kampong ...Pekebun kecil yang tebang semula kerajaan pusat beri 1hektar RM6 ribu untuk sawit manakala kebun getah dapat RM7 ribu .
Forla juga bagi RM1 ribu untuk 1 hektar pada kebun sawit.

Peneroka Felda Chini 04 1sen pun tak dapat....mengapa terjadi begini...?

Kalau Peneroka Chini 04 dapat macam orang kampong.
Kerajaan Pusat- 1hektar RM6000.00 x 4 hektar - RM24,000.00
Forla - 1hektar RM1000.00 x 4hektar - RM 4,000.00
Tabung T/ S RM21,000.00
Jumlah semua peneroka C4 dapat RM49,000.00

Sepatutnya Peneroka Chini 04 tidak ada masaalah dalam bab taman semula sekiranya peneroka mempunyai modal RM49,000.00.

Apa masaalah Felda sebenarnya.?....

p/s- email saya : samsudinc4@gmail.com



Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong