INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Selasa, Februari 10, 2015

PROGRAM MISI BANTUAN PASCA-BANJIR "KAMPUNG ANGKATKU"

Syabas dan terimakasih kepada semua pihak yang telah menjayakan program 'KAMPUNG ANGKAT KU' di Kampung Manjor, Manik Urai dari 6-8 feb lalu. Dokongan dan sokongan kepada Kerajaan Negeri Kelantan dalam memulihkan kawasan yang terjejas teruk akibat banjir mesti di teruskan. Maaf atas kelemahan. Ulasan dan komen rakan rakan akan diberi perhatian, khususnya sebagai panduan melaksanakan misi bantuan pasca banjir berikutnya.
Moga usaha kita di berkati Allah.

Mazlan Aliman
Pengarah Program
Presiden Ngo ANAK.
 Abusiraj Almuner
Alhamdulilah Selesai sudah Program Pasca-Banjir "KAMPUNG ANGKATKU" di kampung Manjor Manik Urai Kuala Krai Kelantan sebentar tadi.
Program besar Misi Bantuan Kemanusiaan yang melibatkan beberapa NGO dan badan koperat telah dianjurkan oleh NGO ANAK.
Program yang diadakan selama 3 hari ini bermula 6-8hb Febuari melibatkan seramai 300 orang sukarelawan berjaya menepati matlamat program.

 Antara pengisian program yang diatur adalah menberi sumbangan kepada penduduk kampung,kenduri rakyat,gotong-royong membersih kawasan rumah dan kampung serta membantu membaiki rumah yang telah rosak.
Program yang dianjurkan ini adalah misi bantuan kemanusiaan bukan bermatlamat untuk mendapat sokongan politik maupun meraih undi.jauh sekali niat membezakan fahaman politik bagi menghulurkan bantuan maupun sumbangan.


 Ia adalah usaha kerja amal kebajikan dan tanggungjawap sosial serta tanggungjawap sebagai hamba Allah bagi membantu saudara yang ditimba Musibah.
Kampung Manjor yang terletak di Manik Urai ini adalah diantara kampung yang musnah teruk di landa banjir besar.Pilu dan sedih bila melihat kemusnahan harta benda mereka. Hampir 100 peratus rumah penduduk musnah.




 Program "KAMPUNG ANGKATKU" seterusnya pada awal March akan diadakan di Gua Musang Kampung Limau kasturi...Inshaa Allah kita jumpa di sana.

ISLAM TERAS. NEGARA KEBAJIKAN













Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong