INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, Jun 05, 2017

KERUSI CEO FGV PANAS

KRONI OH KRONI !

Intergriti jenis apakah yang sedang berlaku di FGV dan Felda sekarang ini ?

Di FGV. heboh isu Datuk Zakaria Arshad CEO. FGV juga seorang anak Peneroka Felda dimana dikhabarkan Pengerusi FGV. sendiri telah bersuara dihadapan Board agar kontrak CEO. FGV ditamatkan. Sudah ada desas desus siapakah kononnya yang akan dicadangkan sebagai Penggantinya. Kalau benarlah info ini maka FGV juga tidak lari dari menjadi Organisasi mengumpul kroni ! Sesetengah Orang Negeri Sembilan pasti suko. Orang kampung ekau jugo jang calun dio !

Di Felda pula Pemangku DG. lebih ghairah daripada YB. Tan Sri Pengerusinya sendiri kearah mengumpul kroni di Felda. Khabarnya road show telah lama bergerak untuk lobi jawatan DG. Kami kagum dengan sikap YB Tan Sri sendiri, beliau tidak kearah itu sejak beliau menjawat jawatan Pengerusi Felda. Belum terdengar beliau mengumpulkan kroni dalam Felda walau pun beliau sendiri mampu berbuat kearah itu ! Sepatutnya yang berkaitan contohilah cara YB. Pengerusi Felda ! Bukannya lebih mementingkan kepentingan peribadi. Dimana anda semasa Ladang Peneroka tidak diuruskan dengan sempurna sejak lebih 10 tahun lalu ? Ladang semak hasil tiada maka hutang bertambah tambah ! Siapa yang jaga urusan ladang Peneroka sejak lebih 10 tahun lalu ?

Isu kumpulan 9 yang diberikan surat tunjuk sebab dan amaran oleh JPA telah menyebabkan kami anak anak Peneroka Felda tertanya tanya apakah sebenarnya yang sedang berlaku didalam Felda sekarang ini ? Malah salah seorang dari 9 nama tersebut adalah yang paling kanan sekali sekarang ini selepas YB. Pengerusi Felda sendiri !

Isu jawapan Pemangku DG. kepihak SPRM baru baru ini berkaitan kes yang kami bawa ke SPRM membuatkan kami terasa amat lucu ! Tiga nama besar di FTP. telah dicadangkan dikenakan tindakan tatatertip oleh Lembaga Tatatertip Felda/FTP. berkaitan beberapa kes salah laku. Kami serahkan bukti kepada SPRM untuk bertindak. Antara kesnya adalah isu kehilang RM1juta. duit Buruh Asing dan menaikan gaji 8 orang Pengurusan Kanan FTP tanpa kelulusan Felda. Kes telah dibicarakan dan dijatuhkan hukuman. Tapi ada tangan ghaib yang menghalang hukuman dilaksanakan. Malah mereka mereka ini diberi kenaikan gaji, bonos dan dinaikkan pangkat ! Lebih pelik dan melucukan bila jawapan Pemangku DG kepada pertanyaan SPRM adalah setelah siasatan dalaman dibuat ianya tiada kes ! Orang yang sama mempengerusikan & berada dalam JK. Tatatertip dan memutuskan hukuman,
Orang yang sama juga menulis surat dan menandatanganinya membuat akuan tiada kes kepada SPRM ! Kelakar sungguh ! Malah ada pulak yang dijadikan kambing hitam !

Kami cukup sedih kerana masih ada lagi yang berperangai begitu didalam Felda sebuah organisasi yang menguruskan ladang emak ayah kami Peneroka Felda !

Cukup cukup la tu !
.
SGK2F - Dato' dzul.
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

Tiada ulasan:

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong