INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.WHATSAPP 0139609230

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Isnin, Disember 08, 2008

Felda Chini 04

Salam sejahtera
Felda masa ini telah menghidupkan kembali sistem rocol yakni perjumpaan antara pehak pentakbiran rancangan dan peneroka setiap awal bulan hari jumaat jam 8.00 pagi disetiap rancangan ,ini adalah satu program yang baik yang harus kita semua mengikuti bersama,dengan adanya program ini dapatlah kita mengetahui perkembangan semasa dalam rancangan itu sendiri dengan adanya taklimat dan soal jawab antara pentakbiran dan peneroka.
DiFelda Chini 04 pada 5.12.2008 telah mengadakan rocol dengan dihadiri Ketua Balai Chini ,dalam ucapannya beliau menekankan bahawa sosial jenerasi kedua Felda amatlah membimbangkan, perkara ini hendaklah ditangani bersama antara polis,rela,rukun tetangga dan ibubapa sendiri .
Dalam ucapan Pengurus rancangan beliau mengingatkan bahawa Felda Chini 04 adalah wakil dalam gugusan Chini untuk memasuki pertandingan landscape untuk perumahan Felda Pahang.
Persediaan yang teratur dan kerjasama yang baik adalah perkara yang harus ada pada semua peneroka.Beliau juga menyentuh tentang program EDIBLE GARDEN FELDA (EGP) yang harus bermula dari sekarang.
Yang penting beliau menasihatkan pada peneroka tentang betapa bertuahnya kita berada diMalaysia dengan keadaan yang aman dan makmur kalau dibandingkan dengan Thailand dengan demontrasi yang berpanjangan,juga diIndia dengan pengeboman mengakibatkan kematian.
Yang menarik dalam rocol kali ini ialah adanya cabutan bertuah pada peserta hadir bersama isteri.
.
.
.
Komen :gayapeneroka
Tidak ada satu manusia pun yang waras inginkan keganasan,semuanya ingin kan keamanan.
Tak akan ada BERSIH kalau kerajaan telus dalam pentakbiran .
Tak akan ada DEMONTRASI kalau negara mengamalkan Demokrasi yang bersih dan adil .
Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

perbetul sikit, bukan ROCOL tetapi ROLLCALL. Peneroka dulu-dulu kata rokal.Mana ada peneroka rollcall dah,Bangla dan Indon mungkin.Dah balik kezaman dulu, kata glokal.felda,felda, buatlah lebih berfeadah,ni time subuh mesjid kosong, time rollcall penuh hadir.

Tanpa Nama berkata...

perbetul sikit, bukan ROCOL, yang betul ialah ROLLCALL, dulu peneroka kata ROKAL.Time sekarang Bangla dan Indon saja yang rollcall, peneroka tak payahlah rollcall, pergi mesjid sembahyang subuh lagi baik.mana ada rollcall jam 8pagi.Jatuh maruah orang kerja kat estate. common la felda, do the right thing at the right time.

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong